×

المان های شب چله در کلانشهر رشت نصب شد

  • کد نوشته: 40141
  • ۱۳۹۷-۰۹-۳۰
  • 129 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت از نصب المان های شب چله در این کلانشهر خبر داد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت ، سجاد محجوب بیان کرد: پنج المان ویژه شب چله در پنج نقطه از کلانشهر […]

    المان های شب چله در کلانشهر رشت نصب شد
  • رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت از نصب المان های شب چله در این کلانشهر خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از روابط عمومی واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت ، سجاد محجوب بیان کرد: پنج المان ویژه شب چله در پنج نقطه از کلانشهر رشت شامل میدان صیقلان، توشیبا، چهار راه گلسار ، اعلم الهدی و فلکه گاز نصب شده است.
    وی با اشاره به آذین بندی ساختمان تاریخی شهرداری رشت در آستانه شب یلدا اظهار داشت: این برنامه ها با هدف پاسداشت آیین ها و سنت های پسندیده فرهنگی و ایجاد شور، نشاط و شعف در شهر و بین مردم تدوین و اجرا شده است.
    وی خاطر نشان کرد: شب یلدا ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد، فرهنگی که از گذشتگان به ما به ارث رسیده و مردم ایران همه ساله با برگزاری آیین ها و مراسمی، این شب را جشن می گیرند.
    محجوب بیان داشت: برپایی جشن ها و آیین های سنتی نظیر شب یلدا می تواند پیوندهای عاطفی را تقویت کرده و مردم به بهانه جمع شدن دور هم لحظاتی را به دور از تنش و استرس های موجود زندگی سپری خواهند کرد.
    شب یلدا به عنوان یکی از جشن های ایرانی در نقاط مختلف ایران جایگاه خاصی دارد، یلدا مراسمی است که در نخستین شب زمستان و بلندترین شب سال برپا می شود و سابقه ای چند هزار ساله دارد. 
    ایرانیان قرنهاست که شب آغاز فصل زمستان را که طولانی ترین شب سال است، جشن گرفته و با رفتار های آیینی و نمادین آن را گرامی داشته و جشن می گیرد، شب یلدا حاصل نگاه فرهنگ ایرانی به این رخداد طبیعی و مهمترین جشن ایرانی پس از نوروز است. 
    رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40141

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *