×

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از سربازان و خدمتگزاران صدیق نظام بود

  • کد نوشته: 9214
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۲
  • 356 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: اگر برپایی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان ثمره قیام ملت ایران و مجاهدات مستمر امام(ره) و یاران صدیق امام یک نظام عزتمند در دوران معاصر است آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از سربازان به نام و خدمتگزاران صدیق بوده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از تسنیم، حجت الاسلام […]

    امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از سربازان و خدمتگزاران صدیق نظام بود
  • امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: اگر برپایی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان ثمره قیام ملت ایران و مجاهدات مستمر امام(ره) و یاران صدیق امام یک نظام عزتمند در دوران معاصر است آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از سربازان به نام و خدمتگزاران صدیق بوده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین محمد ساجدی امشب در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مسجد چهاربرادران(خاتم الانبیاء) رشت برگزار شد ضمن تسلیت به امام عصر(عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری و ملت ایران اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر با برکت خود را در راه مجاهدت، مسیر حق و اعتلای ملت ایران صرف کرد.

    امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران صدیق و وفادار امام(ره) و مقام معظم رهبری بود تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به پاس مجاهدت‌های خویش به دست میلیون‌ها نفر تشییع و بدرقه شد.

    ساجدی با اشاره به اینکه خداوند تبارک و تعالی در برخی از آیات قرآن کریم از نور و ظلمت سخن گفته است اعلام کرد: در برخی از آیات نیز سخنانی در مورد عالم و جاهل است.

    وی گفت: در مسیر دفاع از ایمان و ارزش‌های ایمانی و اعتقادی و در رابطه با انسان‌ها و آرمان‌های الهی هم در صدر اسلام و در طول تاریخ اسلام در قرن‌های گذشته نوع رابطه مسلمانان با مومنان با ارزش‌های الهی و دینی در عرصه عمل و تعهد و پایبندی در میدان نبرد و جهاد، مصداق و ظهور و بروز یافته است.

    وی با اشاره به آیات قرآن کریم که همه مومنان مأجور هستند و همه کسانی که در مسیر رسالت پیامبر(ص) قرار گرفته‌اند از اجر شایسته و لازم برخوردار هستند افزود: کسانی که در این مسیر در صحنه جهاد و دفاع از دین و کیان آئین حضور یافته و جانبازی و ایثارگری کردند از دیگران که از این مسئولیت سر باز زده‌اند فضیلت و شرافت دارند.

    امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تاکید بر اینکه جهاد به‌عنوان یکی از مصادیق مهم و بارز امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی در مجموعه معارف دین دارد تصریح کرد: باید اظهار تاسف کرد که این دو فریضه مهم و سرنوشت ساز را به‌نادرستی در جامعه ما تحریف و تبیین می‌کنند.

    وی با بیان اینکه دو فریضه واجب جهاد و امر به معروف و نهی از منکر در کنار سایر فرایض همانند نماز، روزه، حج و زکات از واجبات دینی است و در نظام اسلامی یکی از اصول مهم و اساسی قانون اساسی است افزود: متاسفانه این مقوله به‌صورت نازل و مخدوش در جامعه عرض شده است.

    ساجدی با تاکید بر اینکه اکنون کار به جایی رسیده است که برای صیانت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون بنویسیم چون در این عرصه به‌گونه‌ای عمل شده است که جامعه در برابر آمران به معروف و ناهیان از منکر مقاومت می‌کند گفت: در راه امر به معروف و نهی از منکر، نظام مقدس جمهوری اسلامی شهید داده است.

    امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه تجلیل از شخصیت آرمانی و انقلابی آیت الله هاشمی رفسنجانی قابل ذکر است افزود: قرآن به تصریح آیات میان مجاهدان قبل الفتح و مجاهدان بعدالفتح تفاوت قائل است.

    ساجدی با ابراز اینکه دوران زندگی اجتماعی آیت الله هاشمی رفسنجانی در ۶ دهه ایثار، جهاد، فداکاری، انفاق، احسان و بزرگواری بود گفت: کار به جایی رسیده است که به مقدسات ما در برخی از دانشگاه‌ها و نشریات دانشجویی تشکیک و تردید می‌کنند.

    وی با اشاره به سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی که گفت “در برابر عملکرد جمهوری اسلامی و ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها یکی از افرادی که باید پاسخگو باشد من هستم” گفت: اگر برپایی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان ثمره قیام ملت ایران و مجاهدات مستمر امام(ره) و یاران صدیق امام یک نظام عزتمند در دوران معاصر است آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از سربازان به نام و خدمتگزاران صدیق بوده است.

    وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی هر چه در توان داشت و به هر میزان که تشخیص داد فداکاری کرد ولی فرصت طلبی نکرد اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از هرچیز و پیش از هر موقعیتی طلبه حوزه علمیه بود و برای کسب عشق معارف و بصیرت در دین به حوزه علمیه رفت.

    ساجدی با بیان اینکه هوشمندی، زکاوت، ویژگی‌های منحصر به فرد و شخصی، روابط خانوادگی، ارتباط و آشنایی آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام(ره) موجب شد تا در مسیری قرار بگیرد که هم برای خود، حوزه‌ها و روحانیت و ملت ایران افتخار آفرینی کند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای دو ویژگی علمی و عملی بود.

    امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی مصداقی از عالمان آگاه به زمان بود خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم آگاه به زمان و مجاهد نستوه بود.

    وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در بعد عملی دارای دو جهت مبارز و حضور در عرصه جهاد در دوران قبل از انقلاب بود گفت: برخی با امام (ره) شروع کردند، در میان راه بریدند و اکنون نفس تازه کرده‌اند و سخنان بلندبالایی می‌گویند.

    ساجدی با اشاره به اینکه در تمام دوران، دغدغه آیت الله هاشمی رفسنجانی، رشد، آبادانی و بالندگی ایران اسلامی بود افزود: وی قصد داشت نمونه‌ای از کارآمدی ارزش‌ها و احکام نورانی اسلام را در عصر استیلای لائیسم و سکولاریسم به‌دنبال امام(ره) به رخ دنیا بکشد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9214

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از سربازان و خدمتگزاران صدیق نظام بود”

    1. علی گفت:

      سلام علیکم
      بنده یکی از طلاب حاضر در مجلس بودم متاسفانه سخنران محترم حاج آقای ساجدی که مدعی این بود که نباید در قضاوت های افراط و تفریط کرد آن قدر خودشان زیاده روی کردند در مدح آن مرحوم که ما گمان بر این بردیم که ایشان می خواهند بگویند آیت الله هاشمی معصوم بودند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *