×

امام جمعه قم: حجاب محدودیتی کوچک برای آزادی‌های بزرگ است

  • کد نوشته: 88164
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۵
  • 53 بازدید
  • ۰
  • اعرافی خطیب جمعه قم با بیان اینکه حجاب نمادی از زیست ایمانی و هویت ایرانی و انقلابی است، گفت: حجاب محدودیتی کوچک برای آزادی های بزرگ است و زنان، این را در انقلاب اسلامی فهمیدند. به گزارش گیل و دیلم ، حجت الاسلام علیرضا اعرافی در خطبه نماز جمعه قم که ۲۵ فروردین در مصلی […]

    امام جمعه قم: حجاب محدودیتی کوچک برای آزادی‌های بزرگ است
  • اعرافی خطیب جمعه قم با بیان اینکه حجاب نمادی از زیست ایمانی و هویت ایرانی و انقلابی است، گفت: حجاب محدودیتی کوچک برای آزادی های بزرگ است و زنان، این را در انقلاب اسلامی فهمیدند.

    به گزارش گیل و دیلم ، حجت الاسلام علیرضا اعرافی در خطبه نماز جمعه قم که ۲۵ فروردین در مصلی قدس قم برگزار شد، ضمن تشکر از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس عنوان کرد: شما مردم حماسه‌ای نو آفریدید. شما با حضور خود بار دیگر نشان دادید که با همه سختی‌ها، ملت ما و امت اسلام، بیدار و هوشیار است.

    وی در رابطه با زیست ایمانی اظهار کرد: نگاه اسلام به زن، نگاهی متفاوت از نگاه غرب و متحجران است. نگاه اسلام ناب در قرائت انقلاب اسلامی نگاهی پیشرفته، متعالی و سازگار با همه زوایای شخصیتی زن و مصالح جامعه، زن و خانواده است.

    وی ادامه داد: نگاه اسلام به زن و خانه، نگاهی است که هم مصلحت زن، خانه، جامعه و هم مصالح دنیوی و مادی و هم تعالی شکوفایی معنوی در آن دیده شده است.

    وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما از غرب مطالبه داریم؛ زیرا زن در نگاه ناروای غربی ابزار شهوت‌رانی می‌شود، ما به یک نگاه متعالی معتقد هستیم. در منطق اسلام زن جایگاه بزرگی دارد، هم در خانه و هم در جامعه نقش دارد که در پرتو انقلاب اسلامی این الگو جلوه‌گر شد.

    خطیب جمعه قم گفت: در انقلاب اسلامی سواد زنان پوشش ۹۰ درصدی پیدا کرد و درهای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به روی آنان گشوده شد. امروز ۶۰ درصد جامعه دانشگاهی زن هستند و بیش از ۱۰ هزار عضو هیئت علمی دارند. نقش اجتماعی آن‌ها در پرتو انقلاب اسلامی زنده شد؛ زنان و دختران ما پدید آورنده انقلاب اسلامی و مبشران راه نو برای بشریت بودند.

    امام جمعه قم با بیان اینکه حجاب نمادی از زیست ایمانی و هویت ایرانی و انقلابی است، تصریح کرد: حجاب پرچم شرافت و افتخار زن ایرانی است حجاب یک ارزش آسمانی الهی است، حجاب محدودیتی کوچک برای آزادی های بزرگ است و زنان این را در انقلاب اسلامی فهمیدند.

    دشمن به دنبال دوقطبی در جامعه است

    مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: دشمن در جنگ ترکیبی، زن را مورد هدف قرار داده است. دشمن می‌خواهد که یا حجاب را کنار بزند یا دچار دو قطبی و درگیری شویم. زنان قهرمان ما پیشگام حل این مشکل هستند.

    وی با بیان اینکه در ترویج و تحکیم حجاب همه ما وظیفه داریم، تاکید کرد: نباید وظیفه را به یکدیگر ارجاع دهیم؛ هم باید دستگاه‌های فرهنگی اقدامات ایجابی کنند، هم امر به معروف به روش صحیح در جامعه انجام شود، هم دولت و مسئولان زیر ساخت‌های یک زندگی اسلامی را تامین کنند؛ همچنین دستگاه‌های مسئول نیز در اجرای قانون مطابق ضوابط عمل کنند.

    باید افسار رژیم غاصب گرفته شود

    امام جمعه قم با اشاره به اینکه فلسطین یک قصه اسلامی، انسانی و ملی است، یادآور شد: قصه‌ای انسانی است چون در غصب فلسطین همه بشریت موجب هجوم قرار گرفته و حق انسان‌ها زیر پا گذاشته است همچنین به خاطر مسجد الاقصی و رانده شدن مسلمانان از سرزمین شان نیز یک قصه اسلامی است.

    مدیر حوزه‌های علمیه اضافه کرد: موضوع فلسطین برای همه کشورهای منطقه ملی است؛ زیرا اگر افسار رژیم غاصب گرفته نشود مانند گرگ هار به همه ملت‌های منطقه هجوم خواهد برد.

    وی اظهار کرد: یا انتخابات بین مردم اصیل فلسطین برای تعیین حکومت توسط آنان برگزار شود یا اینکه راه ما راه مقاومت و جهاد برای آزادی فلسطین است.

    امام جمعه قم خطاب به دولت‌های منطقه و اسلامی گفت: روابط خود را با اسرائیل در همه سطوح قطع کنید، پرونده عادی سازی را کنار بگذارید و از ملت فلسطین در مجامع جهانی دفاع کنید

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88164

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *