×

امیری : روابط دولت و مجلس را ارتقا خواهم داد

  • کد نوشته: 4348
  • ۱۳۹۵-۰۴-۳۰
  • 144 بازدید
  • ۰
  • روابط دولت و مجلس را ارتقا خواهم داد معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: هرگاه بین دولت و مجلس همدلی و همزبانی و درک مشترک وجود داشته است،‌ امور کشور به خوبی پیش رفته است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از خانه ملت، حسینعلی امیری در مراسم معارفه‌ معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: […]

    امیری : روابط دولت و مجلس را ارتقا خواهم داد
  • روابط دولت و مجلس را ارتقا خواهم داد

    معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: هرگاه بین دولت و مجلس همدلی و همزبانی و درک مشترک وجود داشته است،‌ امور کشور به خوبی پیش رفته است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از خانه ملت، حسینعلی امیری در مراسم معارفه‌ معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: معاونت مجلس نهاد ریاست جمهوری باید مانع از چند صدایی معاونت‌های پارلمانی دستگاه‌های اجرایی شود و این را در معاونت مجلس اجرایی خواهم کرد.

    معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد:‌ میز کار را سجاده عبادت می‌دانم و با این دیدگاه حتما روابط دولت و مجلس را ارتقا خواهم داد.

    امیری یاد آور شد: اعتدال مد نظر رییس جمهور را رعایت خواهم کرد چرا که هر کس را به دلیل ویژگی‌هایش دوست دارم چون به کرامت ذاتی انسان‌ها معتقدم و مطلقا اشخاص را در طیف‌بندی‌های سیاسی تقسیم نمی‌کنم، بلکه شخصیت افراد برایم اهمیت دارد.

    معاون پارلمانی رییس جمهور، تاکید کرد:اصلاح طلب و اصولگرا را فرزندان این انقلاب می‌دانم و معتقدم برای هر دوی آنها باید فرصت خدمت ایجاد کرد.

    امیری در ادامه سخنانش، گفت: از اعتماد رییس جمهور به بنده طی سه سال گذشته در وزارت کشور، و حالا در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تشکر می‌کنم. نظام تفکیک قوا در ساختار قانون اساسی قرار گرفت و مجلس در دولت نظارت دارد. و کار سنگین اداره کشور نیز بر عهده دولت گذاشته شده است. هر گاه بین دولت و مجلس همدلی درک مشترک و همزبانی وجود داشته است، امور کشور به خوبی پیش رفته است.

    معاونت پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این که ارتقاء سطح همکاری بین مجلس و دولت را طبق قانون اساسی دنبال خواهد کرد گفت: قول می‌دهم که شاهد کمترین اختلاف نظر بین معاونت امور مجلس نهاد ریاست جمهوری با معاونت حقوقی رییس جمهور باشیم.

    امیری آرامش کاری در دولت را یک ضرورت دانست وافزود: هرگاه بین دولت و مجلس همدلی و همزبانی و درک مشترک وجود داشته است،‌امور کشور به خوبی پیش رفته است.

    وی خاطرنشان کرد: ارتقای سطح همکاری بین دولت و مجلس را از برنامه‌های اصلی می‌دانم. ان‌شاء‌الله  به نحوی عمل خواهیم کرد که سطح سوالات نمایندگان به حداقل برسد.

    وی هم‌چنین اظهار کرد: معاونت پارلمانی با تعامل با نمایندگان محترم باید شرایطی را ا یجاد کند که کار سنگین اجرا به ثمر برسد.

    معاون پارلمانی رییس جمهور با تشریح برنامه‌های این معاونت در دوره‌ی جدید گفت: در حال تدوین برنامه‌ی علمی، برای اداره‌ی معاونت مجلس آن هم مبتنی بر شاخص‌های کمی قابل اندازه‌گیری هستیم. یکی از اشکالات کشور تراکم قوانین است که مشکلات زیادی را به وجود آورده است. در هیچ کجای دنیا طرح‌ها و لوایح فزونی نداشته است اما در ایران این مساله بر عکس است. این مساله باید سامان یابد.

    امیری افزود: مونیتورینگ عملکرد معاونت‌های پارلمانی دستگاه‌های اجرایی را از طریق سامانه الکترونیکی در دو حوزه‌ی اجرایی و تقنینی به زودی تهیه می‌کنیم و سازمان معاونت‌های پارلمانی دستگاه‌های اجرایی را سامان خواهیم داد./

     

     

    منبع :خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4348

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *