×

انتشار بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در گیلان

  • کد نوشته: 67279
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۱
  • 169 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رشد انتشار کتاب در استان خبر داد و گفت: پارسال ۸۹۴ عنوان کتاب به چاپ رسیده است. به گزارش گیل و دیلم ، فیروز فاضلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پارسال۸۹۴ عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش […]

    انتشار بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در گیلان
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از رشد انتشار کتاب در استان خبر داد و گفت: پارسال ۸۹۴ عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، فیروز فاضلی ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پارسال۸۹۴ عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۹۸ درصد رشد داشته است.

    او افزود: این تعداد کتاب با شمارگان ۹۸۸هزار و ۶۲ نسخه منتشر شده است که در این بین ۱۵۴ عنوان با شمارگان ۳۵۹ هزار و ۲۰۰ نسخه مربوط به حوزه کودک و نوجوان بوده و در این آمار ۷۷۹عنوان کتاب تالیفی و ۱۱۵ عنوان ترجمه بوده است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، با بیان اینکه ۷۵۶ عنوان کتاب با شمارگان ۶۸۷ هزار و ۶۷۲ نسخه چاپ نخست بودند، گفت: پارسال ۹۶۵مجوز نشر کتاب از سوی این اداره کل صادر شده بود که ۸۹۴ عنوان موفق به چاپ شدند و ۱۷ درخواست نیز رد شده بود.

    فاضلی با اشاره به اینکه  هفت میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ در استان منتشر شده است، افزود: این تعداد نسخه کتاب در قالب چهار هزار و ۳۳۵ عنوان انتشار یافته، چهار هزار و ۲۰ عنوان کتاب تالیف و ۳۱۵ عنوان هم ترجمه است و سه هزار و ۲۱۸ عنوان کتاب از این تعداد چاپ نخست بوده است.

    او گفت: ناشر شخص حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقرارات موفق به اخذ پروانه نشر کتاب شده است و مسئول چاپ توزیع و فروش کتاب است؛ هم اکنون ۱۸۳ ناشر در استان مجوز فعالیت دارند که ۶۰ ناشر (شامل ۱۷ زن و ۴۳ مرد) در سال گذشته فعال بودند از این تعداد ناشر دفتر فعالیت ۱۴۱ناشر در مرکز استان و ۴۲ ناشر در سایر شهرستان‌ها است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه پارسال  ۷۱ نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد که ۴۰ هزار نفر از آن‌ها بازدید کردند، تصریح کرد: در حال حاضر آمار  هزار و ۱۴۲ مولف شامل ۴۷۸زن و ۶۶۴ مرد در استان ثبت شده است .

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=67279

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *