×

فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس:
ایران روزانه هزار میلیارد تومان به چین تخفیف نفتی می‌دهد

  • کد نوشته: 100098
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۵
  • 35 بازدید
  • ۰
  • فلاحت‌پیشه گفت: از پول ملت ایران، پول نمایندگان ترامپ داده می‌شد. تحریم برای کاسبان تحریم نعمت است و یکی از بدترین سرنوشت‌هایی است که مردم ایران به آن گرفتار شدند....
    ایران روزانه هزار میلیارد تومان به چین تخفیف نفتی می‌دهد
  • به گزارش گیل و دیلم ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس درباره‌ی وضعیت تحریم و نحوی دور زدن آن گفت: خوشبختانه ایران به‌خاطر مسائل جهانی توانست نفت خود را به چینی‌ها بفروشد. اگر از ۴ دلار تا ۲۰ دلاری که می‌گویند تخفیف داده می‌شود میانگین بگیریم، روزانه حداقل هزار میلیارد تومان به چین تخفیف داده می‌شود.

    فلاحت‌پیشه ادامه داد: اگر این هزار میلیارد تومان را هر روز به یک استان بدهید، آن استان آباد می‌شود. یک شرایط تحریمی است که به دلیل نظام شل بایدن می‌توانیم نفت خود را بفروشیم. در سیاست خارجی یک بحثی وجود دارد که نقاط ضعف خود را به نقطه قوت کشور دیگر ربط بدهید.

    او با اشاره به اینکه ما نقطه ضعف خود را به نقاط قوت کشور چین و دیگری ربط داده‌ایم، عنوان کرد: یعنی تحریم نعمت است؟ تحریم به سود کاسبان تحریم است. وقتی اولین‌بار در مجلس از کاسبان تحریم نام بردم، این روزها را پیش‌بینی می‌کردم. در مجلس هشتم، در مخالفت با فردی صحبت کردم که می‌خواست وزیر کشور شود. گفتم آقای فلانی، یک‌ نفر را به غیر از خودت نام ببر که امتیاز سوآپ نفت داشته باشد. این مسئله ممنوع است و فقط شرکت ملی نفت به نمایندگی از دولت و ملت ایران می‌تواند این کار را انجام بدهد.

    فلاحت‌پیشه افزود: این شخص امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که ما برای کشور عراق که تحریم بودیم، دل می‌سوزاندیم، او نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت. سپس امتیاز سوآپ گرفته و در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد. او تیلیاردر شده بود و الآن نیز یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی حکومتی است.

    او گفت: ما دلمان برای کشور عراق می‌سوخت اما ایران بدتر از آن شده است. یعنی دهان آقایان از نفت تحریم شده شیرین شده است، شرکت درست کردند و نفت را می‌فروشند. چه غوغاهایی بر پا شده است برای اینکه نفت ایران را با تخفیف بیشتری بفروشند، بعد می‌گویند تحریم نعمت است. کجا تحریم نعمت است؟

    فلاحت‌پیشه بیان کرد: زمانی که در ایران برنامه توسعه‌ای ارائه می‌شد، کشورهای عربی درگیر مسائل تأسیسی خود بودند که مرزشان کجا باشد، اختلافات قبیله‌ای چطور رفع شود، خورد و خوراک چی باشد. ببینید آنان چه فرصت‌هایی برای خود ایجاد کردند ما ما هنوز درگیر هستیم پول نفت از چین چگونه برگردد.

    او درباره‌ی هزینه‌های تحریم گفت: زمانی که ترامپ نمایندگانی را در بانک‌ها گذاشته بود که برای دور نخوردن تحریم‌ها نظارت کنند، کنسولگری ما در کشوری به من گفت که می‌دانید حقوق این یازده نفر نماینده‌ای که ترامپ در ترکیه گذاشته است را ما پرداخت می‌کنیم. گفتم چگونه، پاسخ داد که از وقتی این نمایندگان ترامپ مستقر شدند، بانک معروف ترکیه گفت ما موظف هستیم ۴۰ هزار دلار حقوق آنان را بدهیم. پس شما مبلغ چنج‌تان بیشتر شده تا حقوق این نمایندگان تامین شود. از پول ملت ایران، پول نمایندگان ترامپ داده می‌شد.

    تحریم برای کاسبان تحریم نعمت است و یکی از بدترین سرنوشت‌هایی است که مردم ایران به آن گرفتار شدند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100098

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *