×

نماینده منتخب مردم لنگرود ؛
با اقتصاد دولتی نمی‌توان به کاهش تورم دست یافت

  • کد نوشته: 100553
  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۶
  • 28 بازدید
  • ۰
  • نماینده منتخب مردم لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه با اقتصاد دولتی نمی‌توان به کاهش تورم دست یافت، گفت: بیست درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و هشتاد درصد در اختیار دولت است که بخش خصوصی توان رقابت و حضور در عرصه‌ها را ندارد و باید دولت کارها را به بخش خصوصی واگذار کند.....
    با اقتصاد دولتی نمی‌توان به کاهش تورم دست یافت
  • به گزارش گیل و دیلم ، مهرداد لاهوتی نماینده منتخب مردم لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی اجتماعی لنگرود با بیان اینکه از همه می‌خواهم در ادامه مسیر با نماینده خودشان همراه باشند و پیشنهادات و انتقادات خودشان در زمینه‌ها مختلف را برای پیشبرد شهر به اطلاع ما برسانند، اظهار کرد: دولت باید از شرکت داری دست بردارد و کارها به بخش‌های خصوصی واگذار شود که این در راستای شعار سال جاری بوده که توسط رهبری نامگذاری شده است.

    وی با بیان اینکه با اقتصاد دولتی نمی‌توان به کاهش تورم دست یافت، گفت: بیست درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و هشتاد درصد در اختیار دولت است که بخش خصوصی توان رقابت و حضور در عرصه‌ها را ندارد و باید دولت کارها را به بخش خصوصی واگذار کند تا مردم نیز در کارهای کشور مشارکت داشته باشند.

    نماینده منتخب مردم لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه برای رسیدن به هدف راه‌های زیاد و تفکرات مختلفی وجود دارد، افزود: نگاه‌های متفاوت باعث تعالی می‌شود و هدف ما نیز تعالی جمهوری اسلامی و خط قرمز ما این است که غیر از انقلاب نگاه دیگری نداشته باشیم.

    لاهوتی با بیان اینکه باید مناسبات اقتصادی را با دنیا حل و فصل کنیم، گفت: این حل و فصل مناسبات اقتصادی باید با حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب باشد.

    وی با بیان اینکه برخی از قوانین گذشته نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: ۷۵ درصد تصمیم گیری‌های مجلس مربوط به اصلاح قوانین و ۲۵ درصد تصمیم گیری‌ها مربوط به تصویب قوانین جدید است که نیاز است در زمینه قانون‌گذاری بیشتر توجه شود و تناسب فعلی قانون‌گذاری معکوس شود تا بتوان با تصویب قوانین جدید، گره‌ها کور در زمینه‌های مختلف را باز کرد.

    نماینده منتخب مردم لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه با طرح جامعی وارد عرصه انتخابات شدیم و برخی از کارها تا حدی انجام و بقیه کارها باید در مدت آینده صورت گیرد، گفت: تله کابین، بندر چمخاله، ساحل چاف و چمخاله و مناطق دیگر گردشگری اطاقور و غیره از جمله موضوعاتی است که در زمینه گردشگری برای آن‌ها برنامه داریم که تمام تلاش خود را در این خصوص به کار می‌گیریم که کارها در زمینه گردشگری به نتیجه برسد.

    لاهوتی، توسعه گردشگری را باعث رشد شهرستان و ایجاد اشتغال دانست و بیان کرد: دو هتل با کیفیت در کمربندی لنگرود و ملاط پیش بینی شده تا نیاز گردشگران را در خصوص اسکان برطرف کند که ساخت هتل موجب اشتغال برای جوانان نیز می‌شود.

    وی با بیان اینکه نوع پسماند گیلان با دیگر استان‌ها متفاوت است، افزود: بیش از هفتاد درصد پسماند تولید شده در گیلان مواد عالی است که قابلیت برگشت به طبیعت را دارد ولی متاسفانه برنامه ریزی درستی درخصوص پسماند صورت نگرفته است.

    نماینده منتخب مردم لنگرود در دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه برای حل معضل پسماند، احداث کارخانه کمپوست لنگرود از چند سال پیش آغاز شد، تصریح کرد: این کارخانه هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متاسفانه طی چند سال گذشته پیشرفتی نداشت و باید با نگاه به جلو، تلاش کنیم تا الباقی ساخت کارخانه به پایان و به بهره‌برداری برسد.

    لاهوتی با اشاره به دیدار خود با مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور بیان کرد: در این جلسه صادق صادق‌پور شهردار لنگرود نیز حضور داشت و با تشریح موقعیت شهرستان لنگرود و اهمیت ساخت کارخانه کمپوست، تقاضای بودجه برای تکمیل کارخانه کمپوست را ارایه دادیم که پیگیری‌ها تا حصول نتیجه در این خصوص انجام می‌شود.

    وی با تاکید بر تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: یکی از نیازهای کشور، حضور جوانان در همه عرصه‌ها است و آمادگی خود را برای حضور و شرکت در جلسه با جوانان حاضر و با عنوان نشست‌های تخصصی در راستای بهبود و توسعه شهرستان، اعلام می‌کنم.

    این فعالان فرهنگی اجتماعی در این دیدار موارد و پیشنهادات مختلفی را در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، محیط زیست، گردشگری، ورزشی، بهداشت و سلامت و همچنین کم کاری وعدم حمایت مسؤولین از نخبه‌های شهرستان و اشتغال آفرینان و غیره مطرح کردند که مورد توجه لاهوتی قرار گرفت و مقرر گردید مطالب مطرح شده در قالب یک طرح پیشنهادی مدون به نماینده منتخب مردم تقدیم شود.

    طی هماهنگی‌های انجام شده با نماینده منتخب و در راستای توسعه و تعالی هرچه بیشتر شهرستان در حوزه‌های مختلف و شناخت و معرفی بیشتر از ظرفیت‌های بالقوه شهرستان لنگرود، این جلسات در قالب کارگروه‌های مختلف و تخصصی در طول سال برگزار شود.

    نویسنده: امید غمخوار
    منبع: فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100553

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *