×

بدعت عجیب در رابطه مجلس و دولت ؛ جهت حل اختلاف وزیر کشور و نمایندگان، هیئت حکمیت تشکیل می‌شود!

  • کد نوشته: 91798
  • ۱۴۰۲-۰۵-۳۱
  • 136 بازدید
  • ۰
  • یک نماینده مجلس شورای اسلامی از تعیین حکمیت برای موارد اختلافی بین وزارت کشور و مجلس خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صحن مجلس در تذکری به رئیس مجلس گفت: ورود ظاهراً از روی دلسوزی […]

    بدعت عجیب در رابطه مجلس و دولت ؛ جهت حل اختلاف وزیر کشور و نمایندگان، هیئت حکمیت تشکیل می‌شود!
  • یک نماینده مجلس شورای اسلامی از تعیین حکمیت برای موارد اختلافی بین وزارت کشور و مجلس خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز صحن مجلس در تذکری به رئیس مجلس گفت: ورود ظاهراً از روی دلسوزی رئیس مجلس به موضوع استیضاح وزیر کشور موجب پیامد‌های آتی خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، علیرضابیگی گفت: برطرف کردن اختلافات که حتماً دخالت نمایندگان بر انتصابات را تداعی خواهد کرد و نتیجه‌اش آن خواهد شد که دولت مدعی شود از سوی نمایندگان در خصوص انتصابات تحت فشار است.

    علیرضابیگی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون اساسی، صلح دعاوی نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است، ادامه داد: با این اوصاف چرا پذیرش صلاحیت دیوان به تصویب مجلس نرسیده است؟ آیا تمهیدات لازم برای مقابله با دعاوی متقابل احتمالی سایر کشور‌ها و آیا تمهیدات لازم برای احتمال عدم پیروزی در دعوا در نظر گرفته شده است؟

    این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع استیضاح برخی ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها در عملکرد وزارت کشور و برخی نگرانی‌ها نسبت به حوادث پیش روست که در ۱۳ بند در طرح استیضاح ذکر شد.

    وی ادامه داد: نمایندگان استیضاح کننده از توضیحات وزیر کشور قانع نشدند و نگرانی‌ها باقی است، اما برای رعایت مصالح کشور با حسن نیت با تشکیل کارگروه مشترک میان مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور آن هم نه برای معامله که برای مصالحه موافقت کردند تا از طریق گفتگو و در فضای تعاملی و صمیمی در شرایط خطیر فعلی به حل و فصل مسائل کشور بپردازند و اختلاف میان دولت انقلابی و مجلس شورای اسلامی رفع شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=91798

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *