×

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام :
برداشتن حجاب زنان اول کار است، دشمن می‌خواهد کشور را به دوران پهلوی برگرداند

  • کد نوشته: 100562
  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۶
  • 32 بازدید
  • ۰
  • رهبر انقلاب، طراحی برای برداشتن حجاب بانوان را اولِ کارِ بدخواهان دانستند و گفتند: هدف نهایی آنها برگرداندن تدریجی وضع کشور به دوران فضاحت‌بار طاغوت است که در آن دوره وضع زنان برخلاف امروز از لحاظ سطح سواد و نقش‌آفرینی مدیریتی، ضعیف و از لحاظ پوشش و هنجارهای اجتماعی هم بسیار مفتضح بود.....
    برداشتن حجاب زنان اول کار است، دشمن می‌خواهد کشور را به دوران پهلوی برگرداند
  • به گزارش گیل و دیلم ، آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام گفتند: موضوع حجاب را از جنبه‌های فقهی، قانونی و ملاحظات جانبی در خور توجه دانستند و افزودند: از لحاظ شرعی، حجاب حکم مسلّم شرعی است و پوشاندن بدن برای زنان غیر از صورت و دو کف دست واجب شرعی و غیرقابل صرف‌نظر کردن است و مردم و بانوان ما که مسلمان و مقیّد و متعبّد هستند، باید این حکم شرعی را رعایت کنند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از منظر قانون، حجاب را حکمی قانونی خواندند و با تأکید بر اینکه رعایت قانون بر همگان، چه معتقدان به شرع و چه غیرمعتقدان واجب است، گفتند: در خصوص ملاحظات جانبی، دخالت بیگانگان در قضیه حجاب از طریق انواع رسانه‌ها واضح بود البته عده‌ای هم در داخل به آنها کمک کردند اما اصل هدایت و طراحی برای مخالفت با حجاب از بیرون کشور انجام شد که بانوان عاقل و فهمیده ما باید به این واقعیت توجه کنند.

    ایشان با اشاره به گزارش‌های موثق از استخدام افرادی برای حضور هنجارشکنانه در جامعه با هدف از بین بردن حرمت حجاب، افزودند: وقتی ما دست بیگانه را در قضیه‌ای می‌بینیم باید مواضع خود را متناسب با این واقعیت تنظیم کنیم.

    رهبر انقلاب، طراحی برای برداشتن حجاب بانوان را اولِ کارِ بدخواهان دانستند و گفتند: هدف نهایی آنها برگرداندن تدریجی وضع کشور به دوران فضاحت‌بار طاغوت است که در آن دوره وضع زنان برخلاف امروز از لحاظ سطح سواد و نقش‌آفرینی مدیریتی، ضعیف و از لحاظ پوشش و هنجارهای اجتماعی هم بسیار مفتضح بود.

    هدف نهایی آنها برگرداندن تدریجی وضع کشور به دوران فضاحت‌بار طاغوت است که در آن دوره وضع زنان برخلاف امروز از لحاظ سطح سواد و نقش‌آفرینی مدیریتی، ضعیف و از لحاظ پوشش و هنجارهای اجتماعی هم بسیار مفتضح بود.
    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اطمینان دارم که بانوان کشورمان حتی کسانی که در زمینه حجاب قدری سهل‌انگاری دارند، دلبسته به اسلام و نظام هستند؛ بنابراین باید به این چشم به موضوع نگاه کرد در عین حال که قضیه حجاب را هم همه باید رعایت کنند.

    ایشان دولت و قوه قضائیه را موظف به عمل به مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود در موضوع حجاب دانستند و افزودند: البته خود بانوان در این زمینه بیش از همه مسئولیت دارند که حجاب اسلامی را رعایت کنند.

    رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنانشان با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد مسئله مهم غزه از اولویت افکار عمومی دنیا خارج شود، جنایات رژیم صهیونیستی همچون نسل‌کشی و کشتار دسته جمعی و حمله به زنان و کودکان و بیماران و بیمارستان‌ها را در تاریخ دوره‌های اخیر بی‌سابقه خواندند و گفتند: جنایات به‌حدّی است که حتی افراد پرورش‌یافته در فرهنگ غربی و در اروپا و آمریکا هم فریاد اعتراض بلند کرده‌اند.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100562

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *