×

برداشت شن و ماسه از ۱۵ اسفندماه در گیلان ممنوع می‌شود

  • کد نوشته: 29246
  • ۱۳۹۶-۱۱-۳۰
  • 95 بازدید
  • ۰
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با توجه به شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به رودخانه‌ها، برداشت شن و ماسه در استان گیلان از ۱۵ اسفند ممنوع می‌شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ساسان اکبری پور اظهار داشت: با توجه به شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به‌سمت رودخانه‌های گیلان، هرگونه عملیات اجرایی […]

    برداشت شن و ماسه از ۱۵ اسفندماه در گیلان ممنوع می‌شود
  • فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با توجه به شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به رودخانه‌ها، برداشت شن و ماسه در استان گیلان از ۱۵ اسفند ممنوع می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ساسان اکبری پور اظهار داشت: با توجه به شروع فصل مهاجرت ماهیان استخوانی به‌سمت رودخانه‌های گیلان، هرگونه عملیات اجرایی و اقدام جهت برداشت شن و ماسه از تاریخ ۱۵ اسفندماه ممنوع می‌شود.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: ماهیان استخوانی برای انجام مراحل تکثیر و زاد و ولد خود به فضای امن و آرام بستر رودخانه‌ها نیاز جدی دارند به‌همین خاطر ممنوعیت برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌‌ها اجرایی می‌شود.

    اکبری‌پور خاطرنشان کرد: این طرح از نیمه اسفند ۹۶ آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ماه سال ۹۷ ادامه پیدا می‌کند و طی آن قانون ممنوعیت برداشت از بستر رودخانه‌های گیلان جهت ایجای فضای امن برای تکثیر ماهیان استخوانی به اجرا در می‌آید.

    وی ابراز داشت: از تمام پیمانکاران و افرادی که به‌نوعی در بحث برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها فعالیت می‌کنند تقاضا داریم هشدارهای اعلام شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست گیلان را جدی بگیرند و از فعالیت غیرقانونی پرهیز کنند.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان افزود: افرادی که به هشدارها توجه نکنند و در تاریخ اعلام شده اقدام به برداشت شن و ماسه کنند در صورت اثبات تخلف‌شان، یقیناً در آینده برای اخذ مجوزهای لازم برداشت شن و ماسه با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

    وی با اشاره به برخوردهای قانونی با متخلفان گفت: سامانه ۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست گیلان آماده دریافت گزارشات مردمی در سراسر استان گیلان است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و برداشت شن و ماسه در تاریخ اعلام شده نسبت به گزارش دادن آن اقدام کنند/تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29246

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *