×

برداشت ۸۰ درصد پیله‌تر ابریشم در گیلان

  • کد نوشته: 69049
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۳
  • 134 بازدید
  • ۰
  • تاکنون ۴۵۰ تن از ابریشم گیلان برداشت شده است. به گزارش گیل و دیلم ، عدیل سروی زرگری ، رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه برداشت پیله‌تر ابریشم از ۲۴ خرداد در گیلان آغاز شده است گفت: تاکنون نوغانداران گیلانی ۴۵۰ تن پیله‌تر ابریشم معادل ۸۰ درصد از نوغان گیلان را برداشت کرده اند. او با بیان اینکه […]

    برداشت ۸۰ درصد پیله‌تر ابریشم در گیلان
  • تاکنون ۴۵۰ تن از ابریشم گیلان برداشت شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، عدیل سروی زرگری ، رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه برداشت پیله‌تر ابریشم از ۲۴ خرداد در گیلان آغاز شده است گفت: تاکنون نوغانداران گیلانی ۴۵۰ تن پیله‌تر ابریشم معادل ۸۰ درصد از نوغان گیلان را برداشت کرده اند.

    او با بیان اینکه خرید پیله‌تر ابریشم در گیلان تا اواسط تیر ادامه دارد افزود: امسال هم علاوه بر خرید تضمینی در مراکز توسعه نوغانداری و خرید توافقی پیله‌تر توسط بخش خصوصی، سازمان تعاون روستایی و کمیته امداد امام نیز در شهر‌های لنگرود، رشت، فومن، شفت، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان پیله‌تر ابریشم نوغانداران را به قیمت توافقی هر کیلوگرم ۱۵۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

    رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: پیش بینی می‌شود نوغانداران گیلانی امسال ۵۵۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند.

    سروی زرگری تصریح کرد : تا کنون ۹۰ درصد از نوغان کشور برداشت شده و پیش بینی شده امسال هزار و ۷۰۰ تن نوغان در سراسر کشور برداشت شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=69049

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *