×

بناهای تاریخی گیلان از بحران برف در امان ماندند

  • کد نوشته: 85319
  • ۱۴۰۱-۱۰-۲۳
  • 54 بازدید
  • ۰
  • سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: خوشبختانه بناهای تاریخی استان تاکنون در نقاط بحران خیز زمستانی از بارش برف در امان مانده و از این ناحیه آسیبی ندیده اند. به گزارش گیل و دیلم ، محمد رضا امیری نژاد روز جمعه در گفت و گویی افزود: […]

    بناهای تاریخی گیلان از بحران برف در امان ماندند
  • سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اعلام کرد: خوشبختانه بناهای تاریخی استان تاکنون در نقاط بحران خیز زمستانی از بارش برف در امان مانده و از این ناحیه آسیبی ندیده اند.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمد رضا امیری نژاد روز جمعه در گفت و گویی افزود: پایش‌های میدانی اولیه از سالم بودن بناهای تاریخی طی بارش برف اخیر حکایت دارد.

    سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی با تاکید بر استمرار پایش میدانی و ضرورت صیانت از مواریث فرهنگی گیلان گفت: علاوه بر همکاران پر تلاش یگان حفاظت که همواره حفظ و حراست از آثار تاریخی را سرلوحه اقدامات خویش قرار داده اند امید است با مشارکت و همکاری علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی، آحاد مردم و مسئولان محلی آسیب های احتمالی به بناهای تاریخی به حداقل ممکن برسد.

    امیری نژاد از مردم و دغدغه مندان میراث فرهنگی استان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه خسارت احتمالی به ساختمان های تاریخی مراتب را در اسرع وقت به نزدیک ترین واحد میراث فرهنگی مستقر در شهرستان های مختلف استان اطلاع رسانی شود.

    گیلان با احتساب شهرک تاریخی ماسوله دارای هفت شهر با بافت تاریخی است که از این میان می‌توان به شهرهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود، رودسر و املش اشاره کرد.

    سهم رشت از بیش از ۶۰۰ بنای تاریخی ۲۴۰ بنا (به تفکیک ۱۰۸ بنا در محله ساغریسازان، ۳۶ بنا پیربازار، ۱۸ بنا باقرآباد و ۷۸ بنا در بازار رشت) است و در شهرهای لاهیجان و املش را نیز به ترتیب ۲۶۰ و ۱۱۰ بنای تاریخی شناسایی شده‌اند.

    ۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در گیلان شناسایی شده که یک هزار و ۲۲۰ اثر تاریخی از این تعداد شامل بناهای تاریخی و محوطه ها در فهرست ملی به ثبت رسیده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=85319

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *