×

بهروزی فر با انتقاد از عملکرد دولت؛ هزینه‌های دارو بسیار سنگین است | مردم با مشکلات اساسی روبرو هستند

  • کد نوشته: 83935
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۱
  • 134 بازدید
  • ۰
  • بهروزی فر با بیان اینکه در شرایط فعلی هزینه‌های دارو بسیار سنگین است و مردم با مشکلات اساسی روبرو هستند گفت: روند توزیع دارو در سطح کشور به درستی انجام نمی‌شود و همین امر موجبات دغدغه مردم را فراهم آورده است. به گزارش گیل و دیلم ، خلیل بهروزی فر در گفت وگو با شبستان، […]

    بهروزی فر با انتقاد از عملکرد دولت؛ هزینه‌های دارو بسیار سنگین است | مردم با مشکلات اساسی روبرو هستند
  • بهروزی فر با بیان اینکه در شرایط فعلی هزینه‌های دارو بسیار سنگین است و مردم با مشکلات اساسی روبرو هستند گفت: روند توزیع دارو در سطح کشور به درستی انجام نمی‌شود و همین امر موجبات دغدغه مردم را فراهم آورده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، خلیل بهروزی فر در گفت وگو با شبستان، از وضعیت توزیع دارو در سطح کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر هزینه‌های دارو بسیار سنگین است و مردم برای تامین داروی مورد نیاز خود با مشکلات اساسی و عدیده روبرو هستند از طرفی روند توزیع دارو در سطح کشور نیز به درستی انجام نمی‌شود و همین امر موجبات افزایش دغدغه مردم را فراهم آورده است.

    نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس ضمن لزوم حمایت از مردم به ویژه قشرهای آسیب‌پذیر جامعه و بیماران خاصی که نیاز مبرم به دارو دارند همچنین توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در استانها از جمله گیلان به ویژه شهرستان محروم شفت را ضروری دانست و عنوان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید برای ساماندهی این شرایط و حمایت موثر از قشرهای مختلف مردم تمهیدات لازم را بیاندیشد تا شاهد استمرار شرایط نابه سامانی توزیع دارو نباشیم.

    بهروزی فر ضمن تاکید بر این نکته که وزارت بهداشت و درمان در راستای رسالت خود و حمایت از مردم و مصرف کنندگان باید دست کسانی که منافع‌شان در احتکار دارو است را قطع نماید یادآور شد: مجلس به صورت مستمر وضعیت توزیع دارو و عملکرد وزارت بهداشت و درمان را در بخش‌های مختلف رصد می‌کند و انتظار دارد مشکلات به وجود آمده هر چه سریعتر برطرف شوند.

    وی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را هم در یکی دو سال اخیر مورد اشاره قرار داد و با اذعان به این نکته که نباید اجازه داد فشار اقتصادی و معیشتی بر قشرهای مختلف و محروم افزایش پیدا کند ابراز داشت: طبق بودجه سال ۱۴۰۱ دولت باید در حوزه قیمت مواد غذایی، کالاهای اساسی سبد خانوار و دارو رسیدگی نماید زیرا این امر یکی از خواسته‌های مهم مجلس از ایشان بوده است.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عمل به قانون و بازگرداندن قیمت برخی از کالاها براساس قیمت شهریورماه سال ۱۴۰۰ را خواستار شد و با بیان اینکه دولت تاکنون حمایت‌های خوبی از قشرهای آسیب‌پذیر داشته است خاطرنشان کرد: نرخ بسیاری از مواد غذایی، پنج قلم کالاهای اساسی سبد خانوار و داروها افزایش محسوسی پیدا کرده و گران به دست مردم می‌رسد بنابراین دولت باید در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشد و ضعف‌ها را برطرف کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83935

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *