×

بهمن کمانگیر خبر داد: بارش سنگین برف و وزش طوفان در گیلان/شرایط بحرانی در استان‌های خوزستان و هرمزگان

  • کد نوشته: 11466
  • ۱۳۹۵-۱۱-۲۷
  • 105 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گیلان از بارش برف سنگین و وزش باد شدید در این استان خبر داد و گفت: این طوفان می‌تواند به سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، بهمن کمانگیر در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه موج پرقدرتی از روز پنجشنبه و جمعه […]

    بهمن کمانگیر خبر داد: بارش سنگین برف و وزش طوفان در گیلان/شرایط بحرانی در استان‌های خوزستان و هرمزگان
  • مدیرکل هواشناسی گیلان از بارش برف سنگین و وزش باد شدید در این استان خبر داد و گفت: این طوفان می‌تواند به سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، بهمن کمانگیر در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه موج پرقدرتی از روز پنجشنبه و جمعه استان را دربرمی‌گیرد، گفت: بارش‌هایی را روز چهارشنبه در سطح استان شاهد هستیم ولی به نظر نمی‌رسد مشکلی را ایجاد کند.

    مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: مشکل اصلی ما موجی خواهد بود که در عصر پنجشنبه در منطقه فعالیت خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه هوای بسیار سردی از سطوح ۵۰۰۰ متری روی منطقه ریزش می‌کند و با توجه به اینکه هوای سرد از اروپای شرقی وارد منطقه می‌شود، طبق سیتم قبلی از دریای سیاه، مدیترانه و دریای خزر عبور می‌کند، گفت: این موج محتوای رطوبتی بالایی را دارد و با توجه به همراهی دو سطح در زمین و ۵۰۰۰ متری، ناپیداری قوی ای خواهد داشت.

    کمانگیر ادامه داد: درنتیجه کاهش شدید دما، وزش شدید و یا خیلی شدید باد همراه با برف و باران در استان ایجاد خواهد شد.

    این مقام مسئول با اشاره به اینکه آغاز بارندگی از روز پنجشنبه است، اظهار کرد: انتظار داریم این بارش‌ها ابتدا به صورت مخلوط برف و باران باشد اما از عصر پنجشنبه بارش برف آغاز خواهد شد و مناطق مرکزی و شرقی را در بر می‌گیرد.

    کمانگیر با تصریح بر اینکه انتظار می‌رود این بارش سراسری باشد، افزود: نفوذ توده هوا با باد شدید همراه خواهد بود که باد در مناطق ساحلی می‌تواند به طوفانی با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت برسد و به‌خصوص در بندرانزلی و کیاشهر می‌تواند باعث طوفانی شدن دریا شود.

    مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه روز جمعه بارش در تمام مناطق به صورت برف خواهد بود، تاکید کرد: طی صبح تا ظهر این بارش همراه با وزش شدید باد خواهد بود که کولاک برف محتمل هست.

    وی با اشاره به اینکه این توده‌ها علاوه بر استان گیلان مازندران، اردبیل و قزوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این توده هوا بیشترین آسیب‌ها را به خوزستان، هزمزگان و جنوب فارس خواهد زد و شرایط آن مناطق بسیار بحرانی است.

    کمانگیر ادامه داد: از روز شنبه نواحی غربی گیلان و اوایل صبح با قطع بارش و کاهش ابر روبرو می‌شویم ولی انتظار داریم در مناطق مرکزی و شرقی تا ظهر بارش‌ها ادامه داشته باشد.

    وی همچنین از سرد شدن شدید هوای استان خبر داد و افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه مناطق مرکزی استان می‌تواند با کاهش دمای منفی ۶ درجه و منفی ۹ درجه روبرو شود که وقوع یخبندان شدید محتمل است.

    مدیرکل هواشناسی گیلان میزان بارش‌ها در حوزه مرکزی و انزلی و جنوب غرب بیشتر از سایر نقاط عنوان کرد و بیان داشت: پیش‌بینی بارش برف برای رشت ۷۰ سانتیمتر است که ممکن است بخشی از این میزان به صورت مخلوط برف و باران باشد.

    کمانگیر با بیان اینکه با برآورد تقریبی از رضوانشهر تا لاهیجان به صورت میانگین ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر بارش به صورت مایع و اگر به صورت برف باشد تا ۷۵ سانتیمتر برف را شاهد خواهیم بود، گفت: برآوردها در جنوب استان برای بارش برف بین ۳۰ الی ۵۰ سانتیمتر است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=11466

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *