×

به مشارکت بیشتر بانوان برای اهدای خون نیاز است

  • کد نوشته: 100232
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸
  • 36 بازدید
  • ۰
  • مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: مردم نوعدوست استان پارسال ۹۰ هزار و ۹۴۷ واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴.۵۴ درصد افزایش داشته است....
    به مشارکت بیشتر بانوان برای اهدای خون نیاز است
  • به گزارش گیل و دیلم ،دکتر گیتی ایزدی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۵ هزار و ۲۲۹ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳.۴۹ رشد درصد دارد و از این تعداد ۹۰ هزار و ۹۴۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.

    وی عنوان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در گیلان طی سال گذشته ۵۱ هزار و ۷۹۵ نفر اهداکننده مستمر، ۲۶ هزار و ۳۸۵ نفر باسابقه و ۱۲ هزار و ۷۶۷ نفر بار اولی هستند.

    مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه ۹۶.۵۷درصد اهدای خون سال گذشته از سوی مردان و ۳.۴۳ درصد از سوی بانوان انجام شده‌است، اضافه کرد: به مشارکت بیشتر بانوان برای اهدای خون نیاز است.

    وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان از آنان خواست تا سال جاری نیز با مشارکت در این کار انساندوستانه یاریگر انتقال خون استان برای تامین نیاز بیماران به این ماده حیاتی باشند.

    استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

    حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است

    چگونگی فعالیت مراکز انتقال خون استان گیلان در ماه مبارک رمضان نیز اعلام شد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100232

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *