×

اسدالله عباسی ، استاندار گیلان:
بیمارستان جنرال گیلان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد نوشته: 100972
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۶
  • 39 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان جنرال گیلان(لاکان رشت) گفت: این استان در مرکز به یک بیمارستان جنرال و کلان بیمارستان (مگا هاسپیتال) نیاز داشت تا بتواند همه خدمات مورد نیاز را همزمان به مردم ارائه دهد؛ لذا مراحل تکمیل و بهره برداری از این بیمارستان فوق تخصصی باید در ۶ ماه نخست امسال انجام شود....
    بیمارستان جنرال گیلان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • به گزارش گیل و دیلم ، اسدالله عباسی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت بیمارستان های در دست احداث استان، اظهار کرد: مراحل احداث بیمارستان لاکان باید هرچه سریعتر پایان یافته و آماده بهره برداری شود.

    وی بیان کرد: باتوجه به آنکه مدت زمان زیادی از احداث این بیمارستان گذشته است در دولت سیزدهم و طی ۲ سال اخیر این پروژه در سایه تعامل و همکاری پیمانکاران و کارفرمایان پیشرفت خوبی دارد؛ اما برای اتمام آن به ارتباط، هماهنگی و همکاری بیشتری نیاز است .

    استاندار گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می رود باید میانگین تخت های بیمارستانی استان بیش از میانگین کشوری باشد این درحالیست که در زمان حاضر کمتر از میانگین کشوری است؛ لذا توزیع منابع در همه مناطق استان مد نظر قرار گرفته است.

    عباسی تاکید کرد: امکان ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در همه مناطق وجود ندارد به همین منظور در مرکز استان احداث بیمارستان جنرال و مگا هاسپیتال در دستور کار قرار گرفت و تلاش داریم همه نیازهای استان را در بخش سلامت و درمان در این بیمارستان تامین کنیم؛ سیاست گذاری و هدف گذاری ما نیز دستیابی به این مهم در کوتاه مدت است.

    استاندار گیلان اظهار کرد: درخصوص بیمارستان پورسینا نیز این بیمارستان باید ۷۰ درصد از طریق تهاتر و ۳۰ درصد از منابع دولتی تعیین تکلیف می شد که منابع دولتی آن از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به گیلان تامین شد و در گفت وگو با پیمانکار، دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اقتصاد و دارایی از طریق مولد سازی و تهاتر وضعیت این بیمارستان بزودی تعیین تکلیف می شود.

    وی اضافه کرد: پس از بهره برداری از بیمارستانهای لاکان و پورسینا درخصوص بیمارستان رازی و شفا هم تصمیماتی اتخاذ شده که در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

    عباسی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست پیش از دور دوم سفر رئیس جمهور به گیلان، در سفر به این استان از حوزه بهداشت و درمان این استان بازدید داشته باشد.

    وی با تاکید بر اینکه گیلان، در بخش گردشگری سلامت از ظرفیت لازم برخوردار است؛ افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند به این حوزه، برای سرمایه گذاری در استان استقبال می کنیم.

    در زمان حاضر، هشت مرکز آموزشی، درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در رشت شامل ۱۷ شهریور، الزهرا (س)، امیرالمومنین (ع)، پورسینا، دکتر حشمت، رازی، شفا و ولایت به مردم خدمات رسانی می کنند؛ علاوه بر این ۱۷ بیمارستان در شهرستان‌های مختلف شامل دکتر پیروز لاهیجان، امام حسن مجتبی (ع) فومن، امام خمینی(ره) صومعه سرا، رسالت ماسال، سلامت رستم آباد، شهید بهشتی آستارا، شهید بهشتی بندرانزلی، شهید نورانی تالش، ولیعصر رودبار، شهید حسین پور، شهید انصاری رودسر، نیکوکار املش، کوثر آستانه اشرفیه، امام رضا شفت، شهدای رضوانشهر، غدیر سیاهکل و ۳۱ خرداد منجیل در کنار بیمارستان‌های خصوصی در رشت از جمله گلسار، پارس، فامیلی، قائم و آریا برای ارایه خدمات به مردم فعال است.

    علاوه بر ۲ بیمارستان تحت مالکیت تامین اجتماعی شامل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) رشت و بیمارستان ۶۴ تختخوابی تامین اجتماعی کومله لنگرود مزین به نام شهید املاکی برای خدمات رسانی رایگان بیمه شدگان تامین اجتماعی فعال است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=100972

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *