×

بی توجهی به قوانین؛ برخورد دستگاه قضا با ۷ متخلف سوزاندن کاه و کلش در گیلان

  • کد نوشته: 92028
  • ۱۴۰۲-۰۶-۰۸
  • 71 بازدید
  • ۰
  • ۷ کشاورزگیلانی که کاه و کلش به جا مانده از برداشت برنج را آتش زدند، به مراجع قضایی معرفی شدند. به گزارش گیل و دیلم ، معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش در گیلان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای فصل […]

    بی توجهی به قوانین؛ برخورد دستگاه قضا با ۷ متخلف سوزاندن کاه و کلش در گیلان
  • ۷ کشاورزگیلانی که کاه و کلش به جا مانده از برداشت برنج را آتش زدند، به مراجع قضایی معرفی شدند.

    به گزارش گیل و دیلم ، معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ممنوعیت آتش زدن کاه و کلش در گیلان گفت: نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای فصل برداشت برنج در گیلان تا کنون به ۱۰۳ کشاورز که قصد آتش زدن ضایعات به جا مانده از برداشت برنج را داشتند تذکر داده و ۷ کشاورز که نسبت به تذکر‌ها بی توجه بودند را به مراجع قضایی معرفی کردند.

    علی محمد پوربیشترین و کمترین تذکر‌های داده شده از سوی مسئولان به کشاورزان در شهرستان‌ها را به ترتیب شهرستان املش ۵۰ مورد و رضوانشهر و آستانه اشرفیه ۲ مورد اعلام کرد.

    وی با بیان اینکه طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آتش زدن کاه و کلش برنج جرم است افزود: درهمین راستا ۷ کشاورز متخلف در شهرستان‌های رضوانشهر، صومعه سرا و آستارا که ضایعات برج را آتش زده بودند به مراجع قضایی معرفی و جریمه شدند.

    معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اهمیت هوای پاک برای سلامت مردم افزود: آتش زدن کاه و کلش برنج به دلیل تهدید علیه سلامت عمومی جرم است و با مجرمان برخورد قانونی می‌شود.

    هر ساله برخی از شالیکاران پس از برداشت برنج، کاه و کلش به جا مانده از برداتش محصول برنج را آتش می‌زنند که علاوه بر آسیب‌های جبران ناپذیر به ساختار بیولوژیکی و آلی خاک، باعث آلودگی هوا و مشکلات تنفسی برای مردم می‌شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=92028

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *