×

تاثیر حفاظت از غارهای گیلان در اقتصاد استان

  • کد نوشته: 50518
  • ۱۳۹۸-۰۷-۰۳
  • 80 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: غارها جاذبه زیادی برای طبیعت‌گردی دارند و علاوه بر آشنایی مردم با ارزش های غار که اولین قدم برای حفاظت از آن‌ها است می تواند با جذب گردشگران خارجی از نظر اقتصادی در منطقه تاثیر گذار باشند. به گزارش گیل و دیلم، غارها در زمینه های مختلفی همچون زمین‌شناختی، […]

    تاثیر حفاظت از غارهای گیلان در اقتصاد استان
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: غارها جاذبه زیادی برای طبیعت‌گردی دارند و علاوه بر آشنایی مردم با ارزش های غار که اولین قدم برای حفاظت از آن‌ها است می تواند با جذب گردشگران خارجی از نظر اقتصادی در منطقه تاثیر گذار باشند.

    به گزارش گیل و دیلم، غارها در زمینه های مختلفی همچون زمین‌شناختی، زیست‌شناختی و محیط زیستی، تاریخی و باستان‌شناسی، طبیعت‌گردی و غارنوردی نقش اساسی ایفا می کنند.

    غارها جزء ذخایر طبیعی و ملی کشورها محسوب می‌شوند و منابعی غنی از آب، هوا و جذب گردشگر هستند؛ از این رو همواره مورد توجه قرار دارند. گیلان از جمله استانهای کشور است که از غارهای زیبا و دیدنی برخوردار است.

    قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: غارها علاوه بر ارزش های زمین شناختی، باستان شناسی و فرهنگی، به عنوان زیستگاه های بسیار حساس و منحصر بفرد گروه های مهمی از حیات وحش از جمله خفاش ها، هستند که نقش بسیار کلیدی در اکوسیستم بیرون غار از جمله تعدیل جمعیت حشرات، دفع آفات و گرده افشانی گونه های گیاهی دارند.

    وی افزود: ارتباط غارها با منابع آبی زیرزمینی اهمیت آنها را در شرایط اقلیمی کنونی کشور دو چندان کرده است.

    محمدپور با بیان اینکه غارها جاذبه زیادی برای طبیعت‌گردی دارند افزود: علاوه بر آشنایی مردم با ارزش های غار که اولین قدم برای حفاظت از آن‌ها است می تواند با جذب گردشگران خارجی از نظر اقتصادی در منطقه تاثیر گذار باشند.

    مدیرکل محیط زیست گیلان ترویج ضرورت حفاظت از غارها بین مردم و البته مسئولان را ضروری دانست.

    وی تصریح کرد: تاکنون ۲۷ غار در استان گیلان بطور کامل شناسایی شده است و پیش بینی می شود تعداد این غارها به بیش از ۱۰۰  عدد برسد٬ از مهمترین آنها می توان به غار برف چال درفک ( اثر طبیعی ملی)، غار آویشو شاندرمن ( طویل ترین غار استان)، غار دربند رشی (مهمترین غار حال حاضر گیلان و ایران از لحاظ باستان شناسی ) و غار چشمه باد منجیل ( یکی از زیباترین غارهای شناخته شده گیلان) نام برد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=50518

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *