×

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد :
تحقق ۸۳ درصدی تعهد اشتغال گیلان در سال‌جاری

  • کد نوشته: 97031
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۹
  • 91 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری، ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کرده‌اند که ۸۳ درصد این تعهد اشتغال در گیلان محقق شده است....
    تحقق ۸۳ درصدی تعهد اشتغال گیلان در سال‌جاری
  • به گزارش گیل و دیلم ، سیاوش آقاجانی در گفت وگویی، از پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش روستایی و عشایری برای ۵۰ طرح طی ۹ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: ۵۹۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی ۲۰۰ نفر پرداخت شد.

    وی با بیان اینکه در بخش مشاغل خانگی تسهیلات ۶۰۳ میلیارد ریالی پرداخت کردیم، افزود: این تسهیلات برای ۸۷۱ طرح با پیش بینی اشتغالزایی ۱۱۸۳ پرداخت شد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین از صدور ۶۲۹۲ مجوز مشاغل خانگی خبر داد و تصریح کرد: طی این مدت ۷۴ نفر از آموزش‌های علمی، مهارتی و مقدماتی دانش آموختگان دانشگاهی(کارورزی) و ۱۱۷ نفر از مشوق های بیمه‌ای برخوردار شدند.

    آقاجانی با اشاره به برگزاری ۱۱ رویداد ترویجی کارآفرینی توسط مراکز خدمات مشاوره کارآفرینی استان خبر داد و گفت: تعداد ۶ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی، تعداد چهار مجوز مرکز شتابدهنده، تعداد چهار مجوز مرکز فضای کاری اشتراکی، تعداد دو مرکز کافه کارآفرینی و سه موافقتنامه فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در سال ۱۴۰۲ صادر شده؛ همچنین ۹۹ نهاد کارآفرینی دارای مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال فعالیت در استان گیلان هستند.

    وی با اشاره به شناسایی ۵۰۷ کارگر تبعه افغان بدون مجوز در استان و برخورد قانونی با کارفرمایان آنان خبر داد و تصریح کرد: در زمینه جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای نیروی کار خارجی نیز تعداد ۲۰ مورد آموزش داده و جایگزین شده است.

    مدیرکل تعاون گیلان، تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ را ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری، ۲۶ هزار و ۷۱۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کرده‌اند که ۸۳ درصد این تعهد اشتغال در گیلان محقق شده است.

    آقاجانی یادآور شد: طرح پایش و نظارت بر عملکرد سامانه رصد اشتغال و طرح های بهره مند از تسهیلات توسط مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی دارای صلاحیت و مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از ۵۰۰ طرح توسط پنج مرکز در گیلان مورد نظارت قرار گرفته است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97031

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *