×

تراموای رشت با ظرفیت بیشتری اجرا شود

  • کد نوشته: 47163
  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۱
  • 269 بازدید
  • ۰
  • رئیس مجمع روسای شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان ها با بیان اینکه  باید خط تراموا در رشت با ظرفیت بیشتری ایجاد شود گفت: رشت می تواند در این باره از تجربیات شهرهای دیگر کشور استفاده کند. به گزارش گیل و دیلم، محسن هاشمی در جلسه کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل در راستای […]

    تراموای رشت با ظرفیت بیشتری اجرا شود
  • رئیس مجمع روسای شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان ها با بیان اینکه  باید خط تراموا در رشت با ظرفیت بیشتری ایجاد شود گفت: رشت می تواند در این باره از تجربیات شهرهای دیگر کشور استفاده کند.

    به گزارش گیل و دیلم، محسن هاشمی در جلسه کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل در راستای برگزاری شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها به اجرای خطوط تراموای رشت با ظرفیت بیشتر و با هدف آینده نگری تاکید شد.

    وی در ساختمان شورای رشت با اشاره به اینکه استان گیلان و شهر رشت چهره های شاخص و برجسته ای دارند اظهار کرد :چهره هایی از جمله آیت الله بهجت، شیون فومنی و … بسیار شاخص هستند.

    هاشمی به مبحث هوای پاک اشاره کرد و گفت: عدم اجرای این مبحث موضوع مهمی است باید به آن توجه بیشتری جلب شود.

    وی با بیان اینکه قوانین موجود در کشور برای حمل و نقل عمومی و عمران کشور با شدت لازم اجرایی نمی شود گفت: مهم ترین مبحث حمل و نقل عمومی مدیریت مصرف سوخت است که سالیانه باید بابت آن چهار هزار میلیارد تومان توسط دولت به حمل و نقل شهری اختصاص پیدا کند که متاسفانه اجرا نمی شود.

    هاشمی به نقش دولت در مبحث خرید اتوبوس های درون شهری اشاره کرد و گفت: دولت باید بابت خرید اتوبوسهای شهری اعتباراتی اختصاص بدهد که این مبحث نیز محقق نشده است.

    هاشمی به استفاده از سیستم اتوبوس برقی در شهرها به واسطه مباحث محیط زیستی اشاره کرد و گفت: شنیده ها حاکی از ان است که وزارت نفت موافق این موضوع نیست و می گویند که این اقدام به واسطه دوباره کاری موجب اتلاف انرژی می شود.

    وی به مصوبه اخیر دولت پیرامون خریداری ۱۹ هزار اتبوس درون شهری اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز حتی یک اتوبوس به ما داده نشده است.

    وی با بیان اینکه باید دولت درباره ساخت و تحویل حداقل ده هزار اتوبوس گازی و یا برقی به شهرهای مراکز استان عقب است افزود: تفاهم نامه ای که از این بابت امصا شد باید پیگیری شود .

    هاشمی پیرامون پروژه تراموای رشت افزود: به نظر می آید باید خط تراموا در رشت با ظرفیت بیشتری ایجاد شود و رشت می تواند در این باره از تجربیات شهرهای دیگر کشور استفاده کند.

    وی به ظرفیت ۶ هزار نفری تراموای رشت اشاره کرد و گفت: باید به ظرفیت پانزده تا بیست هزار بر اساس آینده نگری در این باره برنامه ریزی شود.

    وی به اجرای خطوط قطار شهری اشاره کرد و گفت: خطوط راه اندازی نشده قطارهای شهری در شهرهای کشور نیازمند پیگیری و همراهی دولت است.

    هاشمی به مقوله مدیریت جامع شهری اشاره کرد و گفت: این مقوله را مطرح کردیم اما آرای لازم را کسب نکرد.

    وی معضل پسماند را مربوط به مدیریت شهرها دانست و بیان کرد: مدیریت شهری در هر کدام از شهرهای کشور باید به این مبحث با نگاه درآمد زایی نگاه کند و معتقدم از پسماند تهران می توانیم هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشیم اما در حال حاضر مافیایی آن را به قیمت کیلویی هزار تومان خریداری و پس از آن کیلویی هشت هزار تومان به فروش می رساند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=47163

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *