×

تصویر مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان ثبت شد

  • کد نوشته: 92632
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۷
  • 54 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویر بزرگ‌ترین گونه گوزن(مرال) در جنگل‌های هیرکانی گیلان خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، روز دوشنبه روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان،حمزه عشوری گفت: تصاویر زیبایی از یک راس گوزن قرمز(مرال) در ارتفاعات جنگلی استان توسط یکی از محیط بانان پرتلاش حفاظت […]

    تصویر مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان ثبت شد
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از ثبت تصاویر بزرگ‌ترین گونه گوزن(مرال) در جنگل‌های هیرکانی گیلان خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، روز دوشنبه روابط عمومی و امور رسانه اداره‌کل حفاظت محیط زیست گیلان،حمزه عشوری گفت: تصاویر زیبایی از یک راس گوزن قرمز(مرال) در ارتفاعات جنگلی استان توسط یکی از محیط بانان پرتلاش حفاظت محیط زیست حین عملیات گشت و حفاظت به ثبت رسیده است.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود:مرال یا گوزن قرمز یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان است.

    وی افزود: مرال یا گاو وحشی معمولا در طول دوران حیات خود یک بار زاد و ولد می‌کند و به همین دلیل امن بودن محیط زندگی حیوان برای آسیب ندیدن و بقای آن از اهمیت زیادی برخوردار است که محیط‌بانان با حضور در جنگل‌ها شبانه روز تلاش می‌کنند زیستگاه‌ها را برای این گونه و حیات وحش امن کنند.

    عشوری اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان جفت‌گیری مرال‌ها از نیمه دوم شهریورماه تا نیمه دوم مهرماه است؛ چنانچه شرایط مناسبی برای زادآوری آنها ایجاد نشود، به‌طور طبیعی سبب کاهش زادآوری و به‌هم ریختگی در جمعیت این گونه ارزشمند حیات وحش خواهد شد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=92632

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *