×

توزیع بیش از ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان

  • کد نوشته: 78304
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۷
  • 133 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان در گیلان، گفت: تا کنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شده است که هزار و ۱۰۰ جعبه بیشتر از پارسال است. به گزارش گیل و دیلم ، رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تا کنون ۱۴ هزار و […]

    توزیع بیش از ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز توزیع تخم نوغان در گیلان، گفت: تا کنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شده است که هزار و ۱۰۰ جعبه بیشتر از پارسال است.

    به گزارش گیل و دیلم ، رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: تا کنون ۱۴ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شده است که هزار و ۱۰۰ جعبه بیشتر از پارسال است.

    عدیل سروی با اشاره به اینکه در برخی از استان‌های کشور برداشت پیله‌تر آغاز شده است افزود: شهرستان لنگرود با توزیع ۴ هزار و ۹۰۰ جعبه تخم نوغان، قطب تولید این محصول در گیلان است و این استان نیز با تولید ۳۲ درصد ابریشم کشور مقام نخست تولید پیله‌تر کشور را دارد.

    وی با اشاره به اینکه برآورد شده نوغانداران گیلانی امسال ۵۷۰ تن پیله‌تر ابریشم به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان برداشت کنند، پیش بینی کرد با توجه به سرمای هوا برداشت پیله‌تر از ۱۸ خرداد در گیلان آغاز شود.

    ۱۱ شعبه مرکز توسعه نوغانداری در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، لنگرود، بندرانزلی، رشت، فومن، شفت و صومعه سرا از ۷ اردیبهشت توزیع تخم نوغان را آغاز کرده اند.

    توزیع تخم نوغان در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال، رودسر، رودبار، املش، سیاهکل، آستارا و تالش نیز در ساعات اداری انجام می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه هر جعبه تخم نوغان به ارزش ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد اضافه کرد: از هر جعبه تخم نوغان ۳۷ کیلوگرم نوغان‌تر برداشت می‌شود و از هر ۵ کیلوگرم پیله‌تر پس از فرآوری یک کیلوگرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

    نوغانداران گیلانی پارسال ۵۵۰ کیلوگرم پیله‌تر ابریشم به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان برداشت کردند.

    سال گذشته ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شد.

    ٩ هزار و ٩٢ خانوار در استان گیلان به پرورش کرم ابریشم مشغول هستند.

    مهلت توزیع تخم نوغان در گیلان تا ۱۰ خرداد ماه تمدید شد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78304

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *