×

تولید ۴۱ درصد پیله تر ابریشم ایران در گیلان

  • کد نوشته: 46477
  • ۱۳۹۸-۰۳-۱۱
  • 157 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به مقدار تولید ابریشم در استان گیلان گفت: ۴۱ درصد پیله تر ابریشم ایران در گیلان تولید می‌شود. به گزارش گیل و دیلم، عدیل سروی زرگری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان توزیع تخم نوغان در گیلان اظهار کرد: در سال جاری ۱۳ هزار و […]

    تولید ۴۱ درصد پیله تر ابریشم ایران در گیلان
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به مقدار تولید ابریشم در استان گیلان گفت: ۴۱ درصد پیله تر ابریشم ایران در گیلان تولید می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم، عدیل سروی زرگری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان توزیع تخم نوغان در گیلان اظهار کرد: در سال جاری ۱۳ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در گیلان  توزیع شد که ۲۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.

    وی با بیان اینکه در سال جاری استقبال نوغانداران برای پرورش کرم ابریشم در مقایسه با ۱۰ سال گذشته رشد چشمگیری داشت، تصریح کرد: افزایش قیمت خرید توافقی و تضمینی، تثبیت قیمت ۷۵ هزار ریالی هر جعبه تخم نوغان برای چند سال متوالی، توزیع نهال رایگان توت و بیمه محصول از مهم‌ترین دلایل افزایش استقبال نوغانداران کشور برای پرورش کرم ابریشم است.

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز برداشت و خرید پیله تر ابریشم از نوغانداران گیلانی از ۲۲ خرداد گفت: نوغانداران گیلانی امیدوار هستند در سال جاری ۴۷۰ تن پیله تر ابریشم برداشت کنند. 

    زرگری با اشاره به شرایط پرورش پیله تر ابریشم بیان کرد: پرورش پیله تر ابریشم متناسب با شرایط آب وهوایی هر استان از اوایل فروردین هرسال آغازشده  و پس از یک دوره ۴۵ روزه و برای تولید نخ به کارگاه‌های ابریشم‌کشی منتقل می‌شود.

    وی با اشاره به مقدار تولید ابریشم در استان گیلان گفت: ۴۱ درصد پیله تر ابریشم ایران در گیلان تولید می‌شود. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46477

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *