×

جعفرزاده ایمن آبادی: آمار نادرست به بیت المال خسارت وارد می کند/مرکز آمار مستقل شود

  • کد نوشته: 5908
  • ۱۳۹۵-۰۶-۳۱
  • 91 بازدید
  • ۰
  • عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:مراکز آماری نباید زیرنظر دولت باشند و مطلوب این است مرکز آمار مستقل شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توجه به آمار و اطلاعات دقیق،گفت:استفاده از آمار دقیق برای توسعه کشور در […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: آمار نادرست به بیت المال خسارت وارد می کند/مرکز آمار مستقل شود
  • عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:مراکز آماری نباید زیرنظر دولت باشند و مطلوب این است مرکز آمار مستقل شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت توجه به آمار و اطلاعات دقیق،گفت:استفاده از آمار دقیق برای توسعه کشور در زمینه های مختلف یک امر بدیهی است بنابراین باید این اصل همواره مورد توجه قرار بگیرد.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه اختلاف در آمارهای رسمی قابل تامل است،افزود:درمحاسبه برخی شاخص های آماری تفاوت هایی وجود دارد؛بطورمثال در محاسبه نرخ بیکاری در برخی آمارها به شخصی که چند ساعت در هفته کار می کند شاغل عنوان می شود.

    بی توجهی به آمار دقیق به بیت المال خسارت وارد می کند

    این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: باید در محاسبه شاخص های آماری وحدت رویه ای وجود داشته باشد و اینگونه نباشد از فرمول های مختلف استفاده شود.

    جعفرزاده ایمن آبادی،افزود:بی توجهی به آمار دقیق به بیت المال،خسارت وارد می کند و نباید فراموش کرد آمار نادرست حتی اگر سهوا ارائه شود،برنامه ریزی ها و منابع کشور را با چالش روبرو می کند.

    عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکز آماری باید واقعیت ها را بیان کنند، ادامه داد: مراکز آماری نباید زیرنظر دولت باشد و مطلوب این است مرکز آمار مستقل باشد.

    منبع: خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5908

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *