×

جعفرزاده ایمن آبادی عنوان نمود: افزایش انگیزه تولید برنج با تعیین نرخ تضمینی توسط دولت/حدود۳۰ درصد برنج ایرانی به دلیل فرسودگی کارخانه های تبدیلی خُرد می شود

  • کد نوشته: 13315
  • ۱۳۹۵-۱۲-۲۳
  • 91 بازدید
  • ۰
  • ‍ ‍ نماینده مردم رشت درمجلس با بیان اینکه ما در بدترین حالت ۷۰۰ هزارتن تا خودکفایی برنج فاصله داریم،گفت: ۲۵ تا۳۰ درصد برنج ایرانی برای فرسودگی کارخانجات تبدیلی خُرد و شکسته می شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت تولید و فروش برنج در بازار کشور، گفت:کاهش […]

    جعفرزاده ایمن آبادی عنوان نمود: افزایش انگیزه تولید برنج با تعیین نرخ تضمینی توسط دولت/حدود۳۰ درصد برنج ایرانی به دلیل فرسودگی کارخانه های تبدیلی خُرد می شود
  • ‍ ‍ نماینده مردم رشت درمجلس با بیان اینکه ما در بدترین حالت ۷۰۰ هزارتن تا خودکفایی برنج فاصله داریم،گفت: ۲۵ تا۳۰ درصد برنج ایرانی برای فرسودگی کارخانجات تبدیلی خُرد و شکسته می شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت تولید و فروش برنج در بازار کشور، گفت:کاهش تعرفه و واردات تناژ بالای برنج موانعی برای خودکفایی در تولید برنج به شمارمی آید.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همیشه میان قاچاق و واردات آدرس گم می شود،تصریح کرد: بذرهای پرمحصول وکم آب یکی از راهکارهایی است که می تواند میزان تولیدات برنج را به نحو شایانی افزایش دهد.

    جعفرزاده ایمن آبادی،افزود:برای افزایش انگیزه تولید برنج باید محصول با تعیین نرخ تضمینی توسط دولت خریداری شود تا کشاورز برای تولید برنج ترغیب شود.

    وی ادامه داد:برای توسعه تولید برنج یکی از مولفه های مهم ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی برای رسیدن به خودکفایی در این زمینه تلقی می شود.

    *کاهش تعرفه برنج وارداتی با خودکفایی در تولید آن مغایرت دارد

    نماینده مردم رشت درمجلس افزود:ما در بدترین حالت ۷۰۰ هزارتن تا خودکفایی برنج فاصله داریم؛اما متاسفانه در بسیاری اراضی شمال کشور محصول برنج کشت و تولید نمی شود.

    عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کاهش تعرفه برنج وارداتی با خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک مغایرت دارد،گفت:برنج تناژی و کیلویی در شرایطی وارد می شود که می توان با برنامه ریزی حساب شده در تولید برنج به خودکفایی رسید.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13315

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *