×

جناب دکتر نیکفر ؛ اساسا نقش حضرتعالی در اجرا ، ادامه فعالیت و توقف پروژه میدان گیل چیست ؟! + سند

  • کد نوشته: 54232
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۷
  • 178 بازدید
  • ۰
  • اختصاصی گیل و دیلم | پروژه ی تقاطع غیر همسطح میدان گیل شهرستان لاهیجان با توجه به اهمیت ویژه ای که در بعد ملّی دارد و در طرحی با عنوان کمربند سبز استان های شمالی قرار می گیرد ، بعنوان یکی از حساس ترین و حائز اهمیت ترین مواردی است که نظرات شهروندان لاهیجانی به […]

    جناب دکتر نیکفر ؛ اساسا نقش حضرتعالی در اجرا ، ادامه فعالیت و توقف پروژه میدان گیل چیست ؟! + سند
  • اختصاصی گیل و دیلم | پروژه ی تقاطع غیر همسطح میدان گیل شهرستان لاهیجان با توجه به اهمیت ویژه ای که در بعد ملّی دارد و در طرحی با عنوان کمربند سبز استان های شمالی قرار می گیرد ، بعنوان یکی از حساس ترین و حائز اهمیت ترین مواردی است که نظرات شهروندان لاهیجانی به طور روزمره ! به خود اختصاص می دهد .

    اما در این میان ، کشمکش های سیاسی و مانور های تبلیغاتی که در مسیر اجرای این پروژه از دیر باز تاکنون (حداقل دوران ۴ ساله ی نماینده فعلی مجلس ) ، بر سر شراکت و سهم خواهی در اجرای این پروژه ی ملی که توسط دولت و کارفرمای این طرح یعنی وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی صورت پذیرفته است ، خاتمه پذیر نخواهد بود ‌ .

    تقاطع غیر همسطح میدان گیل شهرستان لاهیجان در سخنرانی ها و میتینگ های سیاسی ذبیح نیکفر لیالستانی در سال ۹۴ ، از جمله مواردی بود که مورد انتقاد جدی او و حامیانش قرار گرفته  اما پس از راهیابی دکتر ذبیح نیکفر به مجلس دهم ،از اهم پیگیری ها و مکاتبات ، دید و بازدید ها ، نطق پیش از دستور مجلس و مصاحبه های پی در پی توسط این نماینده مجلس شناخته می شود

    پیمانکار پیشین این پروژه که نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود و عدم همراهی و همکاری نماینده مجلس در خصوص اخذ اعتبار برای ادامه ی فعالیت ها گلایه ی جدی داشته در نهایت علی رغم اخباری که توسط رسانه های منتسب به دکتر نیکفر  منتشر گردید ، از ادامه ی فعالیت در این پروژه (با استناد به ماده ی ۴۸ ) کناره گیری کرده و پس از مدت ها تلاش و پیگیری مسئولان دستگاه های اجرایی در شهرستان و استان گیلان سرانجام در مناقصه ی جدیدی که اوائل سال جاری در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار گردید ،شرکت گیل پوشش سفید رود بعنوان برنده ی این مناقصه معرفی شد .

    و اینچنین بود که در کمال ناباوری ! بلافاصله بنر هایی تحت عنوان تقدیر و قدردانی از نماینده مجلس به جهت خلع ید از پیمانکار قبلی میدان گیل از جانب مردم شهرستان لاهیجان!!!! در نقاط مختلف این  شهرستان برافراشته شد که این خود جای تعجب داشته و از علامات عدم صداقت با مردم است . !

    اما ابهاماتی که باید در خصوص اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح گیل با ذبیح نیکفر لیالستانی نماینده فعلی مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت


    این است که :

    ۱- اگر ادعای نماینده مجلس این است که در اجرایی شدن این پروژه نقش داشته که این پروژه ، طرحی ملّی است و هیچ مقام مسئولی نمی تواند مانع از اجرایی شدن آن باشد .

    ۲- اگر ادعای این نماینده مجلس در پیگیری برای اجرای این پروژه است ، که این پیگیری ها در زمان نماینده سابق  نیز صورت پذیرفته .

    ۳- اگر ادعای این نماینده محترم مجلس بر نامه نگاری و مکاتبات است ، که این نامه نگاری ها در آرشیو عملکردی همه ی مقامات اجرایی اعم از فرمانداران ، ائمه ی جمعه و دیگر مسئولین اجرایی سابق و فعلی  در شهرستان و استان و حتی نماینده ی سابق نیز موجود است .

    ۴- اگر ادعای این نماینده مجلس بر اخذ اعتبار برای این پروژه است، که کناره گیری پیمانکار پیشین بعلت عدم دریافت مطالبات و نامه ی مورخ ۹۸/۹/۲۴ پیمانکار جدید و بومی این پروژه ، صراحتا به عدم دریافت یک ریال بودجه توسط این شرکت اشاره گردیده است .

    ۵- اگر ادعای این نماینده مجلس خلع ید از پیمانکار پیشین توسط شخص ایشان  است که این ادعا هم  با توجه به توضیحات داده شده ی فوق ، همچون دیگر موارد پذیرفتنی نیست ، در عین حال که نماینده مجلس و هیچ مقام دیگری نمی تواند در هیچ کدام از مراحل مناقصات دولتی و تعهدات مابین پیمانکار و کارفرما دخل و تصرف نماید .

    پس با توجه به همه ی این ها ! سوالی که می توان مطرح نمود این است که اساسا نقش جناب دکتر نیکفر در اجرا یا توقف پروژه ی میدان گیل چیست!؟

    ضمن این که باید مطرح شود از اساسی ترین موضوعاتی که برای ارائه طرح و پروژه های عمرانی می توان بدان اشاره داشت ، تشخیص موضوع و مسئله است که باید نسبت به نیاز یا اولیت بندی آن توجه داشت .

    کما اینکه ۱- حتی تشخیص نیازمندی این پروژه نیز در زمان نمایندگی جناب دکتر نیکفر و توسط ایشان مطرح نگردیده همانطور که پروژه های ملی دیگری نیز توسط ایشان به مقامات دولتی پیشنهاد یا ارائه نشده است .

    ۲- تشخیص قانونی بودن این پروژه است که توسط نماینده ی فعلی نیز اقدام بعمل نیامد همانطور که در خصوص پروژه های دیگر نیز اقدام جدی و نتیجه بخشی از ایشان شاهد نبوده ایم .

    ۳- تبدیل به ردیف دار شدن پروژه یا همان ایجاد شناسنامه و کد عمرانی برای این پروژه است که این مورد نیز در دوران نمایندگی جناب دکتر نیکفر صورت نگرفته است همانطور که در پروژه های دیگر …

    ۵- اهمیت اخذ نظرات شورای عالی شهرسازی و معماری است که جناب دکتر نیکفر باز هم در انجام آن نقشی ایفا ننموده اند .

    بنظر می رسد پایه های پلِ پا در هوای میدان گیل لاهیجان که توانسته بود در دوران ۴ ساله ی نمایندگی دکتر ذبیح نیکفر لیالستانی امانت دار خوبی در نگهداری از بنر های تبلیغاتی ایشان باشد ، در خدمات رسانی ، نقش به مراتب بهتری نسبت به عملکرد این نماینده مجلس در قبال آنچه بر حال و روز این میدان و پیمانکاران طلبکارش  می رود ! از خود به یادگار گذاشته است .

    ای کاش جناب دکتر نیکفر پاسخ دهند با توجه به همه ی این مطالب گفته شده ، دلیل این همه مانور های سیاسی و تبلیغاتی ایشان و رسانه های منتسب به ایشان چیست!؟

    و با توجه به اینکه فعلی  یا اثر به واقع مثبت و ملموسی  نه در ایجاد ، اجرا ، توقف یا فعالیت و اخذ اعتبار از ردیف و بودجه ملی برای پیمانکار جدید نداشته اند ، علت این همه هیاهو و شانتاژ خبری و استقبال از ادامه فعالیت این پروژه (علی رغم تاکید پیمانکار فعلی در جلسه فرمانداری لاهیجان مبنی بر عدم امکان ادامه ی فعالیت خود با توجه به حجم عظیم مطالبات بر زمین مانده اش) چیست!؟

    آیا دکتر ذبیح نیکفر لیالستانی لااقل به حامیان خود خواهند گفت که حقیقت تقاطع غیر همسطح گیل دقیقا  خلاف آن چیزی است که برای مردم بیان می دارند یا با توجه به قریب الوقوع بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی حق امکان بهره برداری تبلیغاتی از این پروژه  ، همچنان برای ایشان محفوظ خواهد بود؟!

     

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=54232

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *