×

حدود یک هزار تن محصول گندمکاران گیلان تضمینی خریداری شد

  • کد نوشته: 82360
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
  • 65 بازدید
  • ۰
  • مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: امسال ۹۷۱ تن گندم در مجموع به ارزش نزدیک ۱۱۲ میلیارد ریال از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شد. به گزارش گیل و دیلم ، عباس جعفرپور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: بیش از ۷۰ درصد این مبلغ به گندمکاران پرداخت شد و بقیه به تدریج توسط […]

    حدود یک هزار تن محصول گندمکاران گیلان تضمینی خریداری شد
  • مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: امسال ۹۷۱ تن گندم در مجموع به ارزش نزدیک ۱۱۲ میلیارد ریال از گندمکاران استان به صورت تضمینی خریداری شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، عباس جعفرپور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: بیش از ۷۰ درصد این مبلغ به گندمکاران پرداخت شد و بقیه به تدریج توسط اداره غله و خدمات بازرگانی گیلان به حساب آنان واریز می شود.

    وی با اشاره به پایان خرید تضمینی گندم در استان افزود: از ابتدای فصل خرید تا اواخر خردادماه در مجموع ۹۷۱ تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده که بیانگر افزایش ۳.۵ برابری نسبت به سال گذشته است.

    وی اظهار داشت: خرید تضمینی – مباشرتی گندم با همکاری اداره کل غله و نظارت سازمان جهاد کشاورزی گیلان انجام شد ضمن اینکه در سال جاری اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان‌های رودبار در منطقه رستم‌آباد و سیاهکل در منطقه دیلمان، مباشرت خرید تضمینی گندم را بر عهده داشتند.

    جعفرپور با بیان اینکه امسال بیش از ۷۸۵ تن گندم توسط اتحادیه تعاونی روستایی رودبار و ۱۸۶ تن گندم توسط اتحادیه تعاونیهای سیاهکل از گندمکاران خریداری شده است، اضافه کرد: این میزان گندم در مجموع به ارزش ۱۱۲ میلیارد ریال به نرخ مصوب شورای عالی اقتصاد به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شده‌است.

    گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی استان هستند. گیلان همچنین یکی از تولیدکنندگان مهم طیور در کشور است.

    حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت گندم اختصاص دارد، شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش، سیاهکل و رودبار از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=82360

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *