×

حسین جلالی : نماینده مجلس رد صلاحیت‌ها به خاطر نداشتن سابقه اجرایی است/ میزان مشارکت در انتخابات بالا است زیرا از همه سلیقه ها کاندید داریم

  • کد نوشته: 94646
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۰
  • 72 بازدید
  • ۰
  • یک نماینده مجلس در خصوص رد صلاحیت برخی نمایندگان مجلس توسط شورای نگهبان به اصلاحات نیوز گفت: افراد همیشه در انتخابات برای شورای نگهبان حاشیه درست می‌کنند.میزان مشارکت در انتخابات بالا است زیرا از همه سلیقه ها کاندید داریم.مردم آنقدر به آینده امیدوار هستند و امنیت دارند که در انتخابات شرکت می‌کنند. به گزارش گیل […]

    حسین جلالی : نماینده مجلس رد صلاحیت‌ها به خاطر نداشتن سابقه اجرایی است/ میزان مشارکت در انتخابات بالا است زیرا از همه سلیقه ها کاندید داریم
  • یک نماینده مجلس در خصوص رد صلاحیت برخی نمایندگان مجلس توسط شورای نگهبان به اصلاحات نیوز گفت: افراد همیشه در انتخابات برای شورای نگهبان حاشیه درست می‌کنند.میزان مشارکت در انتخابات بالا است زیرا از همه سلیقه ها کاندید داریم.مردم آنقدر به آینده امیدوار هستند و امنیت دارند که در انتخابات شرکت می‌کنند.

    به گزارش گیل و دیلم ، روز گذشته برخی از نمایندگان فعلی مجلس اعلام کردند که در مرحله ابتدایی بررسی صلاحیت ها رد صلاحیت شده اند. این افراد عمدتا از چهره های اصلاح طلب مانند پزشکیان و افراد میانه رو که منتقد عملکرد دولت و افشا کننده فسادها بودند، هستند. حسین جلالی نماینده کرمان در مجلس با اشاره به موضوع رد صلاحیت ها به اصلاحات نیوز می‌گوید: شورای نگهبان ورود نکرده و هئیات اجرایی این افراد را رد صلاحیت کرده است که مربوط به نهادهای شش گانه است و ممکن است برخی از آنها از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند.

    وی ادامه داد: در قانون انتخابات جدید، سابقه ۵ سال کار اجرایی در سطح مدیریت نیاز دارد، نماینده ای که اکنون ۴ سال در مجلس بوده نیاز دارد تا یکسال دیگر هم کار اجرایی داشته باشد تا بتواند تایید صلاحیت شود و اگر غیر از این باشد رد می‌شود. زیرا در قانون انتخابات جدید، ۵ سال سابقه مدیریتی نیاز است.عمده افرادی که رد صلاحیت شدند به خاطر همین مدرک و سوابق و استعلام از مراکز است.

    افراد همیشه در انتخابات برای شورای نگهبان حاشیه درست می‌کنند.میزان مشارکت در انتخابات بالا است زیرا از همه سلیقه ها کاندید داریم.مردم آنقدر به آینده امیدوار هستند و امنیت دارند که در انتخابات شرکت می‌کنند.
    این نماینده تایید صلاحیت شده در ادامه می‌گوید: افراد همیشه در انتخابات برای شورای نگهبان حاشیه درست می‌کنند، اما شورای نگهبان از لحاظ قانونی و شرعی وظیفه دارد تا کارش را انجام دهد و این حواشی تصمیمی در شورای نگهبان نخواهد گذاشت.

    او با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات گفت: گرچه هنوز تنور انتخابات گرم نشده است، اما پیش بینی می‌کنم مشارکت در سطح استان ها بسیار زیادخواهد بود، زیرا تنوع و تعدد کاندیداها زیاد است و از همه سلایق و جناح ها نماینده وجود دارد و قدرت انتخاب مردم افزایش پیدا کرده است.

    جلالی در ادامه تصریح کرد: همچنین امیدواری به آینده در مردم بیشتر شده است، یعنی هم از جهت سطح بین المللی، ارتباط با کشورها، بهبود وضعیت اقتصادی، عضویت در سازمان های بزرگ اقتصادی مانند شانگهای،بریکس و … همچنین تاثیرگذاری ما در سطح جهانی، ارتباط با همسایگان و… یک امنیتی برای ما ایجاد کرده که مردم نسبت به گذشته به شدت به آینده امیدوار شده‌اند، همچنین یک نوع آشتی میان دولت و مردم ایجاد شده و همه این موضوعات باعث افزایش میزان مشارکت در انتخابات می‌شود. نسبت به حوزه انتخابیه خودم پیش بینی میکنم میزان مشارکت در استان کرمان ۶۵ درصد باشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=94646

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *