×

حسین راغفر، اقتصاددان: افزایش قیمت طلا و دلار تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه دارد

  • کد نوشته: 87833
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۴
  • 83 بازدید
  • ۰
  • یک اقتصاددان به اصلاحات نیوز می گوید: در شرایط کنونی هیچ راه حل و هیچ نشانه ای برای اصلاحات وجود ندارد. افزایش قیمت ها تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه خواهد داشت. به گزارش گیل و دیلم ، حسین راغفر اقتصاددان، با اشاره به افزایش قیمت مجدد ارز و طلا با گذشت ده روز […]

    حسین راغفر، اقتصاددان: افزایش قیمت طلا و دلار تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه دارد
  • یک اقتصاددان به اصلاحات نیوز می گوید: در شرایط کنونی هیچ راه حل و هیچ نشانه ای برای اصلاحات وجود ندارد. افزایش قیمت ها تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه خواهد داشت.

    به گزارش گیل و دیلم ، حسین راغفر اقتصاددان، با اشاره به افزایش قیمت مجدد ارز و طلا با گذشت ده روز از سال جدید، به اصلاحات نیوز می‌گوید: مسئله قیمت ارز، نشان می‌دهد آنچیزی که در واقع از بین رفته اعتماد عمومی است. اعتماد مردم به اظهارات مسئولین و عملکرد دستگاه اجرایی کشور از بین رفته است. به همین دلیل شاهد این هستیم با گذشت ۱۰ روز از ابتدای سال، ۱۰ هزار تومان به قیمت ارز اضافه شده است. اساسا بخشی از این افزایش قیمت به مسئله نقش خود دولت برمی‌گردد و جالب این است که قرار است مهار تورم صورت بگیرد!

    راغفر با بیان اینکه افزایش قیمت ارز اقدامی کمکی به دولت است، گفت: اما دلیل دیگر برای افزایش قیمت ارز هم به دلیل اقدامات دولت و بی اعتمادی به مواضعی است که مسئولین اعلام می‌کنند. از همین رو مردم تصورشان بر این است که حتما این مباحثی که مطرح می‌شود، منجر به افزایش قیمت در بازارهای ارز و طلا خواهد شد و از این رو یک هجومی به بازار رخ می‌دهد.

    این اقتصاددان ادامه داد: این موضوع نه دست بانک مرکزی است و نه دست دولت و نه دست وزارت اقتصاد. این موضوع، آسیب به اعتباری است که در اقتصاد کلان از ان به عنوان اعتبار مواضع اعلام شده توسط دولت حکایت دارد و به نظر می‌رسد که این اعتبار دیگر فرو ریخته است و اکنون هر آدم معمولی که می‌بینیم به دنبال این است که اندک پس اندازی که دارد را تبدیل به یک کالای دیگر از جمله ارز کنند. همین موضوع در آینده به انتظارات تورمی نیز دامن می‌زند.

    راغفر با بیان اینکه بر اساس این شرایط، انتظار این است که روند قیمت ها افزایشی باشد، تصریح کرد: جالب است بدانید که طلایی که در داخل به فروش می‌رسد از قیمت طلای جهانی با همین ارز آزاد هم گران تر است. بنابراین نشان می‌دهدکه مافیاهای متعددی در اقتصاد ایران فعال هستند، از این فضای ناامن و بی اعتمادی مردم، حداکثر سواستفاده را می‌کنند و حل این شرایط امکان پذیر نیست مگر اینکه یک تغییرات ساختاری اساسی در کشور اعلام شود و بر اجرای آن، تاکید شود. بدون این مسئله اصلا امکان خروج از این مسیر سقوط ممکن نخواهد بود.

    این فعال اقتصادی ادامه داد: مقصر اصلی دولت و حاکمیت است که باید اقداماتی را انجام دهند تا جلوی سقوط اقتصاد کشور را بگیرند. هجوم مردم به بازارها به خودی خود باعث افزایش قیمت ها می‌شود و حبابی که در این بازارها وجود دارد را بزرگتر می‌کند؛ از آن سمت نگه داشتن ریال باعث از بین رفتن ارزش پولشان می‌شود. در این شرایط واقعا نمی‌توانم به مردم توصیه ای داشته باشم، چرا که در شرایط کنونی هیچ راه حل و هیچ نشانه ای برای اصلاحات وجود ندارد. افزایش قیمت ها تا زمانی که اصلاحات صورت نگیرد، ادامه خواهد داشت.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87833

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *