×

حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا : قبل از موضوع مهسا امینی کسی برای اعتراض، بی حجاب به خیابان نمی‌آمد/ اگر می‌خواهید در خانه و خانواده خود بی حجاب باشید

  • کد نوشته: 88192
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۶
  • 109 بازدید
  • ۰
  • دبیر کل حزب سبز ایران به اصلاحات نیوز می گوید: قبل از این فراخوان‌ها و جریان مهسا امینی، ما در جامعه چنین چیزی را نداشتیم که بخواهند لج کنند و بی حجاب به خیابان ها بیایند که اعتراض کنند. ما اصلا همچین چیزی را نداشتیم. بله اگر کسی می‌خواهد بی حجاب باشد در خانواده خودش […]

    حسین کنعانی‌مقدم دبیرکل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا : قبل از موضوع مهسا امینی کسی برای اعتراض، بی حجاب به خیابان نمی‌آمد/ اگر می‌خواهید در خانه و خانواده خود بی حجاب باشید
  • دبیر کل حزب سبز ایران به اصلاحات نیوز می گوید: قبل از این فراخوان‌ها و جریان مهسا امینی، ما در جامعه چنین چیزی را نداشتیم که بخواهند لج کنند و بی حجاب به خیابان ها بیایند که اعتراض کنند. ما اصلا همچین چیزی را نداشتیم. بله اگر کسی می‌خواهد بی حجاب باشد در خانواده خودش بی حجاب باشد، اما اینکه وقتی بی حجاب وارد جامعه شوند، مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که با آنها برخورد شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، حسین کنعانی‌مقدم دبیر کل حزب سبز ایران و فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به موضوع حجاب و اجرایی شدن طرح حجاب از روز شنبه، به اصلاحات نیوز می‌گوید: حجاب از منظر فقه و شرع و قرآن که بر آن تاکید دارند و حدود آن را نیز مشخص کرده اند و نیاز است که علمای دین و فقها در این خصوص روشنگری کنند و مردمی که مقلد هستند نیز تکلیفشان مشخص شود.

    وی ادامه داد: مفسران قانون اساسی نیز اگر تفسیری در خصوص حجاب وجود دارد هم باید عنوان کنند. در شرع بحث حلال و حرام مطرح می‌شود که علما باید باید بگویند کسی که اقدام به منکر می‌کند باید چه برخوردی با او صورت بگیرد.اما از منظر قانون این جرم انگاری است، آیا قانون ما در بحث حجاب جرم انگاری کرده است، نحوه برخورد با آنها لحاظ شده است یا نه و مجری قانون نیز مشخص است. معتقدم نباید این موضوع را سیاسی کرد چرا که باعث ایجاد فتنه در جامعه خواهد شد که با حجاب و بی حجاب را مقابل هم قرار می‌دهد. یا ممکن است برخی به لحاظ تکلیف شرعی بخواهند خودشان ورود کنند و خدای نکرده اقدامات آتش به اختیارانه ای انجام دهند که این هم خودش یک فتنه بزرگی خواهد بود.

    کسانی که می‌خواهند از بحث بی حجابی، به عنوان یک ابزار سو استفاده کنند، قطعا زمینه‌های درگیری را ایجاد می‌کنند و با کمک فضای مجازی که با آنها همسو است، هماهنگ خواهند شد و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار خواهند داد و امنیت ملی را به خطر می‌اندازند.
    کنعانی مقدم با بیان اینکه مسئولین وقانون گذاران ما نباید اجازه ایجاد دوگانگی در جامعه شوند، گفت: مردم ما در طول ۴۴ سال انقلاب نشان دادند که به شرع و قانون مقید هستند و از جان دل پذیرفته اند و از این اصل انقلابی کوتاه نمی‌آیند. اما برخی برای بحث اعتراض، بی حجابی را مطرح می‌کنند که خب قاعدتا باید آنها برخورد شود که می‌خواهند سواستفاده کنند و فضای جامعه را ملتهب کنند و به دنبال مقاصد دیگری هستند. اما تکلیف این موضوع از منظر قانون و جرم انگاری باید مشخص شود. اما به لحاظ شرعی مردم مقید هستند و عده قلیلی هستند حجاب را رعایت نمی‌کنند باید با تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر نیز از آن عبور کنیم.

    وی در پاسخ به این سوال که با اجرایی شدن این طرح، آیا امکان درگیری در سطح جامعه وجود دارد یا خیر، گفت: اعتقادم این است کسانی که می‌خواهند از بحث بی حجابی، به عنوان یک ابزار سو استفاده کنند، قطعا زمینه‌های درگیری را ایجاد می‌کنند و با کمک فضای مجازی که با آنها همسو است، هماهنگ خواهند شد و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار خواهند داد و امنیت ملی را به خطر می‌اندازند.

    این فعال سیای اصولگرا ادامه داد: اینکه ما برای اجرای قانون از چه ابزاری استفاده کنیم، نیاز به ظرافت های خاص خود دارد که مثلا موضوع فرهنگی را می‌توانیم به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌ها در نظر بگیریم. اما اینکه فقط بخواهیم از ابزار زور و انتظامی و نظامی در این خصوص استفاده کنیم، ضد انقلاب نهایت سواستفاده را از این موضوع خواهد کرد.

    قبل از این فراخوان‌ها و جریان مهسا امینی، ما در جامعه چنین چیزی را نداشتیم که بخواهند لج کنند و بی حجاب به خیابان ها بیایند که اعتراض کنند. ما اصلا همچین چیزی را نداشتیم. بله اگر کسی می‌خواهد بی حجاب باشد در خانواده خودش بی حجاب باشد، اما اینکه وقتی بی حجاب وارد جامعه شوند، مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که با آنها برخورد شود.
    کنعانی مقدم با بیان اینکه این خواسته ای که نسل جوان مطرح می‌کند مبنی بر اینکه می‌خواهیم آزادانه لباس بپوشیم هم تحت تاثیر جنگ روانی و رسانه‌ای است که بزرگتر‌ها به راه انداخته‌اند، گفت: قبل از این فراخوان‌ها و جریان مهسا امینی، ما در جامعه چنین چیزی را نداشتیم که بخواهند لج کنند و بی حجاب به خیابان ها بیایند که اعتراض کنند. ما اصلا همچین چیزی را نداشتیم. بله اگر کسی می‌خواهد بی حجاب باشد در خانواده خودش بی حجاب باشد، اما اینکه وقتی بی حجاب وارد جامعه شوند، مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که با آنها برخورد شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88192

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *