×

حیدری، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس : ایران به مبارزان فلسطین مشاوره و آموزش داده است/ قطعا اسرائیل برای کاهش فشار روانی خود علیه ایران دست به اقداماتی می‌زند

  • کد نوشته: 93409
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۸
  • 87 بازدید
  • ۰
  • حیدری، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اینکه آیا کمک‌های ایران به حماس شامل چه مواردی هم بوده است گفت: ایران به مبارزان فلسطینی مشاوره و آموزش نظامی می‌دهد. سرزمین فلسطین چون در محاصره کامل جغرافیایی است امکان ارسال سلاح از ایران برای آن‌ها وجود ندارد اما اگر چنین امکانی فراهم […]

    حیدری، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس : ایران به مبارزان فلسطین مشاوره و آموزش داده است/ قطعا اسرائیل برای کاهش فشار روانی خود علیه ایران دست به اقداماتی می‌زند
  • حیدری، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به اینکه آیا کمک‌های ایران به حماس شامل چه مواردی هم بوده است گفت: ایران به مبارزان فلسطینی مشاوره و آموزش نظامی می‌دهد. سرزمین فلسطین چون در محاصره کامل جغرافیایی است امکان ارسال سلاح از ایران برای آن‌ها وجود ندارد اما اگر چنین امکانی فراهم بود با تمام توان کمک می‌کردیم. تکنولوژی موشک‌هایی که شلیک می‌شود کاملا بومی و مختص مردم فلسطین است ولی از نظر آموزش نظامی ما کمک کرده و می‌کنیم.

    به گزارش گیل و دیلم ، درگیری میان اسرائیل و حماس از ساعت ۶ و نیم صبح به وقت اسرائیل آغاز شد. در این دور از نبردها نیروهای حماس به برخی روستاها و شهرک های جنوب اسرائیل حمله و تعدادی از شهرک نشینان و نیروهای اسرائیلی را به اسارت گرفتند. به دنبال این حمله برق آسای نیروهای حماس؛ برخی مقامات این گروه از ایران به خاطر حمایت های تسلیحاتی و مادی تقدیر و تشکر کردند برخی مقامات نظامی و سیاسی کشور هم از حمله روز گذشته حماس به جنوب اسرائیل حمایت و این حمله زمینه ساز نابودی آنان دانستند. همین موضوع موجب واکنش مقامات رژیم اسرائیل شد. روز یکشنبه هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جلسه فوق‌العاده‌ای درباره این موضوع تشکیل داد.

    ایران به مبارزان فلسطین مشاوره و آموزش داده است

    شهریار حیدری، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا در جلسه کمیسیون درباره واکنش به تهدید اسرائیل علیه ایران صحبت شد، به سایت دیده‌بان ایران گفت: «صحبت شد ولی در عین حال این صحبت‌های رژیم صهیونیستی کاملا تکراری است. هر بار که از داخل و بیرون فشار سنگینی بر دولت نتانیاهو یا دولت‌های گذشته این رژیم وارد می‌شود بلافاصله دنبال انحراف افکار عمومی و انتقال فشار روانی به بیرون از مرزها می‌افتند. از این رو برای جمهوری اسلامی تکراری است و اساسا رژیم صهیونیستی چنین جرئت و جسارتی ندارد که به ما تعرضی کند. همین نیروهای مقاومتی که چنین ضربه روحی و میدانی به این رژیم وارد کردند مقیاس کمی نسبت به توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی دارند اما اگر واقعا بخواهیم از توان نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی استفاده کنیم هزاران برابر ضرباتش به رژیم صهیونیستی سنگین‌تر خواهد بود.»

    نماینده مجلس در واکنش به برخی از تحلیل‌ها که معتقدند اسرائیل نسبت به این حمله ساکت نمی‌ماند و دست به اقداماتی خواهد زد، عنوان کرد: «قطع به یقین به دلیل کاهش بار روانی که روی رژیم صهیونیستی است ممکن است دست به اقداماتی بزند. ممکن است علیه مقرهای نیروهای مقاومت یا فراتر از مرزها در سوریه و غیره اقداماتی داشته باشد اما اینگونه اقدامات دیگر جواب نمی‎دهد چراکه هم مردم رژیم صهیونیستی و هم ملت‌های مسلمان در منطقه متوجه هستند که اسرائیل به شدت در تنگنای سیاسی و روانی قرار گرفته و این حمله کردن به مکان‌های مختلف جوابگوی فشار روانی‌اش نیست.»

    نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: «رژیم صهیونیستی بهتر است حق ملت فلسطین را رعایت کند. نتیجه این همه کودک‌کشی و مظلوم‌کشی مردم فلسطین، این حمله و حتی بدتر از این خواهد بود.»

    حیدری درباره کمک‌های ایران به حماس برای این حمله به دیده بان ایران گفت: «ایران به مبارزان فلسطینی مشاوره و آموزش می‌دهد. تا آنجایی که مردم و مبارزان فلسطین به جمهوری اسلامی نیاز دارند ما سعی می‌کنیم آن را برآورد کنیم چون حمایت از مقاومت فلسطین آرمان انقلاب اسلامی است. طبق آیات قرآن اگر مسلمانی از مسلمان دیگری درخواستی داشته باشد حتما باید کمک کنیم. مردم فلسطین مظلوم هستند و در تنگنای جغرافیایی قرار دارند بنابراین جمهوری اسلامی تا جایی که بتواند به آن‌ها کمک می‌کند.»

    وی در پاسخ به اینکه آیا کمک‌های ایران شامل تجهیزات نظامی هم بوده است، بیان کرد: « ما استفاده از تکنولوژی را به نیروهای مقاومت و حماس آموزش دادیم اما این تکنولوژی‌ها متعلق به فلسطینی‌ها و مبارزان است. سرزمین فلسطین چون در محاصره کامل جغرافیایی است امکان ارسال سلاح از ایران برای فلسطینی‌ها وجود ندارد اما اگر چنین امکانی فراهم بود با تمام توان کمک می‌کردیم. بنابراین در چنین شرایطی مردم فلسطین مجبورند خلاق باشند. امروز تکنولوژی موشک‌هایی که شلیک می‌شود کاملا بومی و مختص مردم فلسطین است ولی از نظر آموزش نظامی ما کمک کرده و می کنیم.»

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=93409

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *