×

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد :
خرید ۲۰۷ میلیارد تومانی با کالابرگ در گیلان

  • کد نوشته: 98754
  • ۱۴۰۲-۱۱-۳۰
  • 62 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ خانوار یارانه بگیر دهک‌های یک تا هفت از طرح کالابرگ الکترونیکی استفاده کرده‌اند، گفت: ۵۶۹ هزار و ۶۳۲ تراکنش با اعتبار یارانه به مبلغ ۲۰۷ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۹۷ تومان انجام شده است....
    خرید ۲۰۷ میلیارد تومانی با کالابرگ در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، سیاوش آقاجانی در گفت وگویی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان گیلان، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی تاکنون ۲۲۰ هزار و ۳۵۰ خانوار از این طرح استفاده کرده اند.

    وی افزود: طی مدت مذکور ۵۶۹ هزار و ۶۳۲ تراکنش با اعتبار یارانه به مبلغ ۲۰۷ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۹۷ تومان انجام شده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از پرداخت نقدی ۵۰۱ میلیارد و ۲۷۷ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۳۲۶ تومان توسط این خانوارها خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان کل خرید از زمان شروع طرح تاکنون ۷۱۰ میلیارد و ۴۶ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۳ تومان بوده است.

    آقاجانی با اشاره به فعال شدن ۴۳۲ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای با ۷۹۱ صندوق در طرح کالابرگ الکترونیکی، یادآور شد: ۳۰۶۵ فروشگاه خرد با ۳۰۸۹ صندوق نیز آماده خدمت رسانی به خانوارها در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

    وی همچنین از اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «فجرانه»(از دهه فجر به مدت سه ماه) در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه بگیر دهک‌های اول تا هفتم درآمدی خبر داد و تاکید کرد: کلیه خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان مبلغ کل خرید ۱۱ قلم کالابرگی را ۷۴۳ هزار تومان دانست که فقط ۵۲۳ هزار تومان آن توسط سرپرست خانوار پرداخت می شود و ادامه داد: اعتبار جدید(۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و میزان حمایت دولت از ۱۲۰ هزار تومان(اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان برای هر نفر افزایش یافته است.

    وی شرط بهره مندی از اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی را خرید کامل سبد کالابرگی با وزن مشخص دانست و اضافه کرد: دولت در راستای حمایت از سفره و امنیت غذایی خانوار، مابه التفاوت قیمت این ۱۱ قلم کالا در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال جاری را پرداخت می کند.

    آقاجانی با اشاره به استقبال خانوارها از طرح فجرانه، از احتمال تمدید آن خبر داد و بیان کرد: با توجه به تعداد و توزیع فروشگاه‌های عضو شبکه ملی اعتبار، تشکیل هرگونه صف غیر طبیعی بوده و خبر از تخلف می دهد.
    وی از رصد و پایش الکترونیکی فروشگاه ها در شبکه ملی اعتبار خبر داد و بیان کرد: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعزیرات حکومتی و صمت و سازمان جهاد کشاورزی و ستاد کالابرگ الکترونیکی استان و… نیز به صورت میدانی نظارت بر فروشگاه ها را بر عهده دارند که در این راستا با ۴۰ فروشگاه متخلف برخورد و دسترسی آنها به شبکه ملی اعتبار مسدود شده است.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از خانوارها خواست هرگونه تخلف را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اعلام کنند و متذکر شد: استفاده از طرح کالابرگ الکترونیکی اختیاری بوده و خانوارها بدون دغدغه می‌توانند از این طرح استفاد کنند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98754

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *