×

امام جمعه شیراز:
خشکی آسمان و بچه دار نشدن مردم به خاطر گناهان است/ اگر استغفار کنید باران از آسمان می‌بارد

  • کد نوشته: 97477
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۹
  • 56 بازدید
  • ۰
  • لطف‌الله دژکام ، امام جمعه شیراز گفت: امروز رساندن پیام‌ها به عهده روحانیت است و بنده به عنوان طلبه باید پیام ۱۲۴ هزار پیامبر را برای شما بگویم که در جامعه بشری اگر کفر، ظلم، فحشا و منکرات رواج پیدا کرد چه به سر بشر می‌آید؟....
    خشکی آسمان و بچه دار نشدن مردم به خاطر گناهان است/ اگر استغفار کنید باران از آسمان می‌بارد
  •  

    به گزارش گیل و دیلم ، لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز در ارتباط با مسئله خانواده و سیاست کلی خانواده در حکومت اسلامی، اظهار داشت: خانواده نقش‌های متعددی را به مرد و زن می‌دهد که اولین آن همسری است، بنابراین تا ازدواج رخ ندهد عنوان همسر برای مرد پیدا نمی‌شود، چرا که صرفا رابطه جنسی ملاک همسری نیست و عقد و ازدواج شرعی ملاک همسری است و بین زن و مرد یک پیمان مقدس بسته می‌شود و به همسری یکدیگر نائل می‌شوند.

    نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر این عقد و پیمان بین مرد و زن نباشد همسر نیستند نه از نظر حقوقی، اخلاقی و روانی، بلکه حس همسری ایجاد نمی‌شود، چون حس همسری همراه با تعهد است. “بله” گفتن بانوان هنگام عقد به معنی قبول کردن ایفای نقش همسری در یک قرارداد و پیمان مقدس است.

    امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه اگر بنا است ما فرزند آوردن را در زندگی بشر آنقدر مهم بدانیم باید مقداری از نگاه قرآن و حدیث به مسئله فرزند آوری و اینکه چه چیزی به ازدیاد فرزندان و برکاتی که فرزند برای خانواده می‌آورد، نگاه کنیم، ادامه داد: اگرچه ما در سنت و فرهنگ ایرانی خیلی عمیق و ریشه دار این مسائل وجود دارد الا اینکه بازخوانی این موارد در وضع فعلی جامعه لازم است چرا که تمدن رقیب ما به خانواده حمله کرده و اینکه اهمیت نمی‌دهند چند هزار بچه در فلسطین تکه تکه شدند برای این است که خودشان از لذت خانواده کم بهره هستند، غربی‌ها می‌خواهند بیماری خودشان را به ما سرایت دهند که ما باید مراقب باشیم.

    دژکام بیان کرد: امروز رساندن پیام‌ها به عهده روحانیت است و بنده به عنوان طلبه باید پیام ۱۲۴ هزار پیامبر را برای شما بگویم که در جامعه بشری اگر کفر، ظلم، فحشا و منکرات رواج پیدا کرد چه به سر بشر می‌آید؟ اگر می‌خواهیم جلوی این همه خرابی را بگیریم باید چیکار کنیم؟ حضرت نوح گفته است که اگر می‌خواهید جلوی فساد را بگیرید، استغفار کنید.

    نماینده، ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: در بررسی پزشکان مشخص شده میزان باروری و فرزندآوری کم شده است، اکنون آمار تولید مثل در کشور ما در حدی نیست که بگوییم ۲۰ سال دیگر جای این جمعیت همین جمعیت وجود خواهد داشت. متاسفانه اینگونه نیست و در ۲۰ سال آینده وقتی پیر‌ها از دنیا رفتند جوانان کمی وجود خواهند داشت. این نقص ثمرات نیست؟ مبتلا به نقص ثمرات اگر شدیم چیکار کنیم؟

    وی ادامه داد: خشکی آسمان و انقطاع نسل نتیجه کار‌هایی است که ما انجام داده‌ایم و به خاطر گناهان است، بنابراین باید استغفار کنیم، چرا که خداوند متعال بخشاینده است و اگر استغفار کنیم باران از آسمان می‌بارد.

    دژکام به فواید فرزندآوری اشاره کرد و افزود: با حضور فرزند در خانه، شادی می‌آورد و صدای فرزند که در خانه بلند می‌شود همه خوشحال می‌شوند، خانواده را فرزند‌ها شاد می‌کنند که باید قدر این موضوع را بدانیم. فرزند به زندگی هدف می‌دهد و کسی که صاحب فرزند می‌شود، پدر و مادر با یک نشاط به جدیت مشغول فعالیت می‌شوند و حس و هدف زندگی را تقویت می‌کند.

    وی بیان کرد: همچنین فرزند آرامش روحی و روانی به پدر و مادر می‌بخشد، شما می‌بینید که گاهی این خانواده‌هایی که جدید تشکیل شده به جای فرزند آوری حیوان خانگی می‌آورند که اینکه می‌روند حیوان می‌آورند نشان نیاز آن‌ها برای سرگرمی است، اما اگر وقت خود را صرف فرزند کنند، فرزند در آینده همانند والدین خود منشأ خدمت خواهد شد.

    امام جمعه شیراز گفت: آمار طلاق را فرزندآوری کاهش می‌دهد و دعوا‌های والدین کمتر خواهد شد، چرا که فرزند باعث تحکیم بنیاد خانواده می‌شود، همچنین کیفیت زندگی را زیاد می‌کند و با تولد فرزند خانواده ثروتمند می‌شود.

    دژکام با اشاره به ایام ماه مبارک رجب و اعیاد پیش‌رو، گفت: روزی که امام اول شیعیان در خانه کعبه و بر روی دست مادرش پا به این عالم گذاشت و از دل خانه کعبه فریاد همه بلند شد که بت‌ها زمین خوردند و بت شکن اصلی آمد تا همه بدانند که خانه خدا جای بت و بت پرستی نیست. همه بت‌ها به دست مبارک حضرت علی (ع) شکسته شد و این آقا آمد تا توحید را به همه انسان‌های عالم آموزش دهد و با یاد دادن توحید همه را از بندگی دیگران آزاد می‌کند. امام علی (ع) توحید را به بشر یاد داد.

    وی با بیان اینکه اعتکاف از نظر عملکرد معنوی نظیر حج است و در اعتکاف فرد معتکف سه روز میهمان خداوند متعال است و در خانه خدا حضور دارد و خداوند متعال او را گرامی می‌دارد، افزود: برای اعتکاف البته برای مساجدی که جامع است و مسجد جامع نیز مجتهد عادل در مسجد نماز خوانده باشد، این مسجد جامعیت پیدا می‌کند. همه مساجد در شهر شیراز اعتکاف می‌شوند و این خلوت خداوند بسیار ارزشمند است، چرا که انسان سبک بال می‌شود.

    دژکام ضمن بزرگداشت ۲۹ دی ماه به عنوان روز غزه، گفت: مقاومت مردم غزه در بیش از ۱۰۰روز گذشته تنها برای زمین خود نیست، بلکه برای حفظ قدس شریف به عنوان قبله نخست مسلمانان و این هدف است تا دشمنان اسلام گمان نکنند می‌توانند در قبال مسلمانان هر ظلمی بکنند و کسی در مقابل انها نایستد.

    وی افزود: ملت غزه بیش از یکصد روز است که طوفان در خانه دشمن انداخته و پایداری می‌کنند، مردم بی‌دفاع زیر بمباران هستند اما دست از آرمان‌های خود برنداشته‌اند و می‌گویند “قدس باید آزاد شود”.

    نماینده ولی فقیه در فارس به نقل از اسماعیل هنیه در گفت‌وگو با وزیر و مسئولان وزارت امور خارجه ایران، گفت: غزه پای کار اسلام و مقاومت خود ایستاده است و برای خیلی بیش از این نیز آمادگی دارد.

    دژکام اضافه کرد: رهبر مقاومت حماس در پاسخ به این سوال که با چه روحیه و جراتی اقدام به طوفان‌الاقصی کردید، گفته پاسخ این سوال را باید به همه داد، غیر از ملت ایران؛ چرا که ما این روحیه را از مکتب امام حسین (ع) یاد گرفتیم که شما به ما معرفی کرده‌اید، شهدای غزه دنباله راه شهدای شما و نوع عمل و کردار آنها هستند.

    امام جمعه شیراز مقاومت ملت غزه را درسی بزرگ برای همگان دانست و بیان کرد: مردم این باریکه روحیه مقاومت خود را زیر بمباران سنگین رژیم صهیونیستی حفظ کرده‌اند، در حالی که امروز برخی مردم با اندک سرد و گرمی و ناملایمت‌های از زندگی ناامید می‌شوند و حتی دست به خودکشی می‌زنند.

    وی تاکید کرد: ما ملت ایران نیز فریاد می‌زنیم که تا آخرین سنگر ایستادگی مردم غزه، دست از حمایت آنها بر نمی‌داریم.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97477

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *