به گزارش گیل و دیلم ، حسن کاظم پور روز سهشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: باید تا حد امکان جلوی حوادثی از این قبیل گرفته شود و در صورت شناسایی مرتکبان، برخورد عبرت آموزی با آنها صورت خواهد گرفت؛ هرچند شناسایی متخلفان در برخی موارد با دشواری همراه است.
وی با درخواست از نهادهای مرتبط برای تقویت نیرو و امکانات ادارات محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان بندر انزلی، ضروری است برای جلوگیری از دستاندازی به اراضی ملی، چارهای اندیشیده شود.
دادستان بندر انزلی در ادامه به رفع تصرف اراضی ساحلی توسط اشخاص و برخی کافهداران، اشاره کرد و افزود: رفع تصرفات با دستور دادستان و توسط ضابطان خاص در ادارات منابع طبیعی و محیط زیست انجام میشود که با احکام اجرای محکومیت توسط واحد اجرای احکام متفاوت است.
کاظمی ادامه داد: دادگستری و دادسرای شهرستان بندرانزلی بعنوان یکی از نهادهای خدمت رسان در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود برای احقاق حق عامه در ایام اغتشاشات و جنگ تحمیلی تعطیلبردار نبوده و همکاران قضایی و اداری بصورت شبانهروزی در خدمت مردم بود.
دادستان بندرانزلی تصریح کرد: دادستانی بعنوان نهاد عمومی خدمت به مردم و در راستای عمل به وظیفه ذاتی و اصلی خود احقاق حق با ورود به مباحث مرتبط با سنبل آبی در تالاب بندرانزلی، محیط زیست تالاب توانست بخشی از مشکلات این حوزه را برطرف کند.
وی به رفع مشکل شیرابه کارخانه کمپوست خمیران نیز اشاره کرد و افزود: دادستانی این شهرستان با ورود به حل معضل ورود شیرابه کارخانه کمپوست منطقه خمیران متعلق به شهرداری بندرانزلی، توانست تصفیه خانه این کارخانه را پس از وقفه ایجاد شده دوباره راهاندازی کند.
کاظمی به موضوع سگهای بلاصاحب نیز اشاره کرد و گفت: جمع آوری سگهای بلاصاحب براساس قانون ۵۵ شهرداریها برعهده این نهاد است اما به نظر میرسد راهکار شهرستانی پاسخگو نبوده و نیاز است تصمیماتی در سطوح استانی در این خصوص گرفته شود.
به گفته وی، باید در یک بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰روزه شهرداریها و ارگانهای مرتبط در همه شهرستانها به صورت هماهنگ اقدام به جمعآوری سگهای بلاصاحب کنند تا این معضل در شهرهای استان به صورت کامل پاکسازی شود





دیدگاهتان را بنویسید