×

دبیر ستاد اربعین گیلان: زوار گیلانی در عراق هرچه زودتر بازگردند/ مرزها شلوغ و پرتردد است

  • کد نوشته: 81412
  • ۱۴۰۱-۰۶-۱۹
  • 132 بازدید
  • ۰
  • دبیر ستاد اربعین گیلان، با بیان اینکه افراد حاضر در کربلا بهتر است هرچه زودتر بازگردند، یادآور شد: مردم اخبار را از منابع غیر رسمی پیگیری نکنند و فقط به خبرهای رسانه ملی توجه داشته باشند. به گزارش گیل و دیلم ،نادر عبدالله پور با اشاره به اعلام انسداد مرزهای شش گانه ایران و عراق، […]

    دبیر ستاد اربعین گیلان: زوار گیلانی در عراق هرچه زودتر بازگردند/ مرزها شلوغ و پرتردد است
  • دبیر ستاد اربعین گیلان، با بیان اینکه افراد حاضر در کربلا بهتر است هرچه زودتر بازگردند، یادآور شد: مردم اخبار را از منابع غیر رسمی پیگیری نکنند و فقط به خبرهای رسانه ملی توجه داشته باشند.

    به گزارش گیل و دیلم ،نادر عبدالله پور با اشاره به اعلام انسداد مرزهای شش گانه ایران و عراق، اظهار کرد: براساس اعلام ستاد مرکزی اربعین کلیه مرزها به سمت عراق بسته است، زیرا حجم زیادی از زوار به مرزها مراجعه کرده اند و طرف مقابل اقدامات لازم را جهت تردد زائران انجام نداده است.

    وی از گیلانی های خواست فعلا به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند و افزود: روز گذشته ناوگان حمل و نقل عمومی استان هیچ گونه ترددی به مرزهای مهران و خسروی نداشته است.

    دبیر ستاد اربعین گیلان در گفت وگوی ویژه خبری، با بیان اینکه زائران گیلانی بیشتر از دو مرز مهران و خسروی تردد می کنند، گفت: در حال حاضر هیچگونه گذرنامه ای موقتی صادر نمی شود تا دولت عراق امکانات لازم را فراهم کند.

    عبدالله پور، دپوی جمعیت در پشت مرز را خطرناک دانست و تصریح کرد: انسداد مرزها یک کار منطقی بود تا شاهد سبک شدن مراجعه کنندگان به مرزها و تردد زوار به داخل عراق باشیم.

    وی با اشاره به تردد ۹۰ درصد زوار گیلانی از مرز مهران و حدود ۱۰ درصد از مرز خسروی، خاطرنشان کرد: فاصه مرز مهران تا نقطه صفر مرزی حدود ۱۰ کیلومتر بوده و هیچگونه موکبی وجود ندارد و موکب ها در مرز مستقر هستند و لذا مسیر طولانی و گرمای هوا زوار را با سختی مواجه می کند.

    دبیر ستاد اربعین گیلان از ثبت نام ۴۲ هزار گیلانی در سامانه سماح خبر داد و عنوان کرد: پیش بینی می شود تا ۵۰ هزار نفر ثبت نام کنند که مشابه سال ۹۸ است.

    وی با بیان اینکه افراد حاضر در کربلا بهتر است هرچه زودتر بازگردند، یادآور شد: مردم اخبار را از منابع غیر رسمی پیگیری نکنند و فقط به خبرهای رسانه ملی توجه داشته باشند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=81412

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *