×

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان: نبود نظارت علت اصلی قاچاق است

  • کد نوشته: 83963
  • ۱۴۰۱-۰۹-۲۲
  • 76 بازدید
  • ۰
  • دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان عدم حضور و نظارت را علت اصلی قاچاق در کشور دانست و بر ضرورت پیشگیری از قاچاق کالا تاکید کرد. به گزارش گیل و دیلم، محمود باقری خطیبانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه […]

    دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان: نبود نظارت علت اصلی قاچاق است
  • دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گیلان عدم حضور و نظارت را علت اصلی قاچاق در کشور دانست و بر ضرورت پیشگیری از قاچاق کالا تاکید کرد.

    به گزارش گیل و دیلم، محمود باقری خطیبانی بعد از ظهر دوشنبه در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان آستارا بیان کرد: علت اصلی قاچاق، عدم نظارت دقیق است.

    وی با نامناسب دانستن محل استقرار نیروی انتظامی در گمرک زمینی و ریلی آستارا افزود: این محل به هیچ وجه شرایط مناسبی نداشته و در شأن نیروی انتظامی نیست که انتظار می‌رود که با کمک شهرداری نسبت به ایجاد مکانی مناسب برای استقرار نیروهای حافظ امنیت در محوطه گمرک ایجاد شود.

    دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گیلان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از قاچاق کالا گفت: رصد اطلاعاتی حاکی از انجام تخلف از سوی چند داروخانه در این زمینه است و با توجه به اینکه داروهای آنتی بیوتیک و مسکن در کشور همسایه قیمت بالایی دارد انتظار می‌رود در اسرع وقت نسبت به تذکر و برخورد با متخلفان و اقدام لازم از سوی شبکه بهداشت صورت گیرد.

    سه هزار و ۷۵ دستگاه ماشین آلات کشاورزی بدون پلاک در گیلان

    باقری خطیبانی با بیان اینکه سه هزار و ۷۵ دستگاه ماشین آلات کشاورزی بدون پلاک در استان گیلان وجود دارد، گفت: بر اساس آمار جهاد کشاورزی حدود ۲۵ دستگاه تراکتور و ماشین آلات کشاورزی بدون پلاک در آستارا وجود دارد که این امر نشان دهنده قصور دستگاه‌های ذیربط است.

    وی با اشاره به تصمیم قاطع دولت بر عدم تخصیص سهمیه گازوئیل به ادوات کشاورزی که در سامانه مربوطه ثبت نشدند، افزود: ضمن هوشیاری بیشتر در زمینه جلوگیری از قاچاق، باید در نظر داشت که بسیاری از این روستاییان ممکن است سواد و اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشند که با کمک دهیاران باید نسبت به اطلاع رسانی و راهنمایی کشاورزان و ثبت تراکتورها در سامانه صدف اقدام لازم صورت گیرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=83963

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *