×

دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها مشکل عمده در ساختار حکمرانی کشور

  • کد نوشته: 69366
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۷
  • 60 بازدید
  • ۰
  • محمد فرحی فعال سیاسی اجتماعی گیلان در پستی اینستاگرامی، نوشت: یکی از مشکلات عمده در ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی دخالت برخی از نمایندگان در عزل و نصب ها و مناصب است که باعث بر هم خوردن تعادل ساختار اداری و کمرنگ شدن شایسته گزینی می شود. به گزارش گیل و دیلم ، “محمد فرحی” فعال سیاسی […]

    دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها مشکل عمده در ساختار حکمرانی کشور
  • محمد فرحی فعال سیاسی اجتماعی گیلان در پستی اینستاگرامی، نوشت: یکی از مشکلات عمده در ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی دخالت برخی از نمایندگان در عزل و نصب ها و مناصب است که باعث بر هم خوردن تعادل ساختار اداری و کمرنگ شدن شایسته گزینی می شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، “محمد فرحی” فعال سیاسی اجتماعی گیلان در پستی اینستاگرامی، نوشت: یکی از مشکلات عمده در ساختار حکمرانی جمهوری اسلامی دخالت برخی از نمایندگان در عزل و نصب ها و مناصب است که باعث بر هم خوردن تعادل ساختار اداری و کمرنگ شدن شایسته گزینی می شود.

    با اینکه حدود وظائف و اختیارات نهادها در قانون مشخص و تفکیک قوا نیز به رسمیت شناخته شده اما بزنگاه هایی همچون رای اعتماد و سوال و استیضاح جاهایی هستند که نمایندگان را به رایزنی در این حوزه ترغیب می کنند. البته لزوما تمام کسانی که توسط نمایندگان معرفی می شوند افراد بدی نیستند و هدف همه نمایندگان از تلاش برای انتصاب افراد نیز از جنس سهم خواهی نیست ولی شیوه و مکانیزم تزریق این دسته از مدیران به سیستم مدیریتی کشور که شفافیت و متر و معیار درستی برای آن در نظر گرفته نشده در مجموع موجب خسران خواهد بود مضافا اینکه نمایندگان را از وظیفه نظارت و دفاع از حقوق مردم به نوعی وارد حیطه تصدی گری کرده و بعنوان یکی از طرف های درگیر در ماجرا مطرح می کند.

    بنابراین خبر عدم دیدار آقای رییسی با نمایندگانی که بدین منظور دنبال دیدار با وی هستند به فرض صحت و در صورت استمرار می تواند نوید بخش خوبی باشد.

    بدیهی است که تعامل و کمک مجلس و دولت در شرایط کنونی از واجبات است ولی نه بایستی قدرت و مدیریت دولت و نه نظارت و کنترل مجلس فدای این تعامل شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=69366

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *