×

درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برای آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی

  • کد نوشته: 87227
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۳
  • 93 بازدید
  • ۰
  • در این روزها انتظار برای آزادی روزنامه‌نگاران بازداشتی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. نیلوفر حامدی، خبرنگار «شرق» و الهه محمدی، خبرنگار هم‌میهن، بیش از پنج ماه در زندان هستند. آنها از چند ماه پیش بعد از پایان بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند. همچنین ویدا ربانی برای گذراندن دوران حبس در زندان اوین […]

    درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برای آزادی الهه محمدی و نیلوفر حامدی
  • در این روزها انتظار برای آزادی روزنامه‌نگاران بازداشتی هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. نیلوفر حامدی، خبرنگار «شرق» و الهه محمدی، خبرنگار هم‌میهن، بیش از پنج ماه در زندان هستند. آنها از چند ماه پیش بعد از پایان بازجویی به زندان قرچک ورامین منتقل شده‌اند. همچنین ویدا ربانی برای گذراندن دوران حبس در زندان اوین است. همچنین چندی پیش روزنامه سازندگی با حکم شورای نظارت و ارزشیابی توقیف شد و روزنامه‌نگاران این روزنامه در آستانه عید بی‌کار شدند. در این راستا انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران بیانیه‌ای درباره رویکرد اخیر قوه قضائیه منتشر کرده و آن را «مثبت اما ناکافی» دانسته است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از هم میهن ،در این بیانیه صنفی آمده است: «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران از اقدام انجام‌شده در مختومه‌کردن پرونده یا آزادی گروهی از معترضان ماه‌های اخیر و صدور قرار منع تعقیب برای برخی از ایشان به‌ویژه موارد مربوط به روزنامه‌نگاران استقبال می‌کند و آن را گامی مفید در اصلاح رویه‌هایی که منجر به شکاف اجتماعی بیشتر می‌شود ارزیابی کرده اما خواستار عمومیت‌یافتن این رویکرد و شمول آن نسبت به همه روزنامه‌نگارانی است که هنوز بازداشت هستند یا به قید وثیقه آزاد شده‌اند، چراکه تعداد زیادی از روزنامه‌نگاران در اتفاقات اخیر صرفا به دلیل انجام وظیفه قانونی خود دچار مشکلات قضائی و به تبع آن بازجویی، بازداشت و ضبط وسایل شخصی شده‌اند». همچنین به طور خاص درباره نیلوفر حامدی و الهه محمدی نوشته شده است: «ما امیدواریم این روش برخورد به همه روزنامه‌نگاران که در شرایط دشوار انجام وظیفه کرده و چراغ رسانه‌های مستقل داخلی را روشن نگه می‌دارند از جمله خانم‌ها الهه محمدی و نیلوفر حامدی که صراحتا در پی مأموریت رسمی مدیران روزنامه‌های خود به انجام وظیفه مشغول بوده‌اند، تعمیم یابد».

    در پایان این بیانیه صنفی آمده است: «انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران همچنین جلب و بازداشت روزنامه‌نگاران در روزهای پس از اعلام این رویکرد را در تقابل با رویه اعلام‌شده از سوی قوه قضائیه می‌داند و خواهان آن است که امنیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاران که بدون شک موجب بهبود وضعیت اجتماعی کشور و قوام نهاد مستقل رسانه داخلی خواهد شد، تأمین شود».

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87227

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *