×

دلخوش : معوقات بانکی اقتصادکشور را مختل کرده است

  • کد نوشته: 5076
  • ۱۳۹۵-۰۵-۲۸
  • 67 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس،با تاکید براینکه معوقات بانکی اقتصاد کشور را مختل و قدرت وام دهی برای احیای واحدهای تولیدی را کاهش داده است، گفت:کاهش معوقات بانکی نیاز به ورود دولت و مجلس دارد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم سیدکاظم دلخوش با تاکید براینکه معوقات بانکی اقتصاد کشور را مختل و قدرت وام […]

    دلخوش : معوقات بانکی اقتصادکشور را مختل کرده است
  • سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس،با تاکید براینکه معوقات بانکی اقتصاد کشور را مختل و قدرت وام دهی برای احیای واحدهای تولیدی را کاهش داده است، گفت:کاهش معوقات بانکی نیاز به ورود دولت و مجلس دارد.
    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم سیدکاظم دلخوش با تاکید براینکه معوقات بانکی اقتصاد کشور را مختل و قدرت وام دهی برای احیای واحدهای تولیدی را کاهش داده است، گفت: تلاش برای بازگرداندن معوقات به شبکه بانکی می تواند جریان نقدینگی در جامعه را احیا کند.

    عدم استقلال بانک مرکزی یکی از معضلات بزرگ شبکه بانکی کشور

    نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از غیر اصولی و غیر استاندارد بودن سیستم بانکی در کشور، افزود: در برخی از مواد قانونی و وظایف،سیستم پولی کشور ما دچار مشکلاتی است که همین به بروز ضعف ها و مشکلات بسیار منجر شده است.

    دلخوش با بیان اینکه عدم استقلال بانک مرکزی یکی از معضلات بزرگ شبکه بانکی کشور است،تصریح کرد:عدم استقلال بانک مرکزی باعث شده پول مردم در شبکه بانکی بدون پاسخگویی مناسب از چرخش بازماند.

    وی با تاکید بر اینکه بزرگترین بدهکار بانکی دولت و شرکت های وابسته به آن است، گفت: طی دوره ها و دولت های مختلف بخش زیادی از شرکت های دولتی تسهیلات کلان بانکی دریافت کردند که این معوقات معضلات بسیاری را برای کشور ایجاد کرده است.

    منابع مالی بانک ها باید در چرخه اقتصاد در حرکت باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه منابع مالی بانک ها باید در چرخه اقتصاد در حرکت باشد، افزود: امروز نه تنها این منابع در حرکت نیست؛بلکه همین معوقات باعث شده که خود سیستم بانکی هم دچار آسیب شود.
    وی با تاکید براینکه به نوع پرداخت تسهیلات در سیستم بانکی هم ایراداتی وارد است،گفت: وجه التزام، وثایقی که گرفته می شود و همچنین بهره مرکب و سود دوران مشارکت از جمله ضعف هایی است که باید برطرف شود.

    انتقاد از بالا بودن نرخ سود و نوسانات بسیار آن

    دلخوش با انتقاد از بالا بودن نرخ سود و نوسانات بسیار آن، تصریح کرد:نرخ سود بانکی سپرده گذاری و سرمایه گذاری را مختل کرده است.
    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه کاهش معوقات بانکی نیاز به ورود دولت و مجلس دارد، گفت: معوقات بانکی رقم بسیار بالایی دارد که این ارقام روز به روز هم بیشتر می شود.

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5076

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *