×

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس :
دولت رئیسی ۱۰ برابر بیشتر از روحانی اینترنت را گران کرده اما تقصیر را گردن دولت قبل می‌اندازد!

  • کد نوشته: 96733
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۱
  • 69 بازدید
  • ۰
  • یک نماینده مجلس در خصوص گرانی سه برابری اینترنت طی روزهای اخیر و تاثیر آن بر روی نارضایتی مردم به اصلاحات نیوز می گوید: اگر دولت از جلوی اینترنت کنار می‌کشید و فیلتر آن را برمی‌داشت، هم مردم راضی بودند هم اپراتورها، گفت: برخی گرانی اینترنت را به گردن دولت قبل انداخته اند که لازم است در این باره یک توضیحی ارائه کنم. دولت رئیسی در حال به پایان رسیدن است اما هنوز مشکلات و ناکارآمدی‌هایشان را گردن دولت قبلی می‌اندازند....
    دولت رئیسی ۱۰ برابر بیشتر از روحانی اینترنت را گران کرده اما تقصیر را گردن دولت قبل می‌اندازد!
  • به گزارش گیل و دیلم ،غلامرضا قزلجه نوری نماینده مجلس با اشاره به موضوع افزای تعرفه اینترنت به اصلاحات نیوز می‌گوید: اقدام غیرمنتظره ای بود که دولت این را قبول و بعد هم اعمال کند. طبیعتا وقتی به بازار اپراتورها و کسانی که هزینه کننده هستند نگاه می‌کنیم، هزینه های آنها نیز در دو سه سال اخیر با این وضعیت اقتصاد بالا رفته است و قطعا حق دارند، اما راهکارش این نبود که بیایند و تعرفه را گران کنند، زیرا این موضوع نه تنها کمکی به اپراتورها و تامین کنندها نمی‌کند، بلکه کماکان مانند فیلترینگ که بخشی از بازار آنها را گرفته، همین افزایش تعرفه نیز باز هم منجر به کوچک شدن بازار آنها و درآمدهایشان می‌شود.

    وی ادامه داد: بهترین کار برای برون رفت از این سیکل که هم اپراتورها فعالیت داشته باشند و هم مردم به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند، دولت باید موضوع فیلترینگ را حذف می‌کرد و شبکه های اجتماعی پرکاربرد که در حوزه ارتباطات اجتماعی و گردش آزاد اطلاعات فعال بود را بدون فیلتر می‌کرد، هم به نفع مردم بود که دیگر هزینه فیلتر شکن نمی‌دهند در نتیجه رغبت بیشتری برای فعالیت در این حوزه و خرید اینترنت داشتند و اندازه بازار برای اپراتورها و شرکت های تامین کننده بزرگ می‌شد و آنها نیزمی‌توانستند به یک درآمد و سود منطقی دست پیدا کنند و مردم هم با هزینه کمتری از اینترنت استفاده می‌کردند، چیزی که حق طبیعی آنها است.

    نوری با بیان اینکه در آستانه انتخابات و از آنجایی که بنا است بخشی از فعالیت های انتخاباتی بر پایه فضای مجازی باشد، این اقدام مناسب نبود، گفت: این موضوع حتی در جهت اینکه بخواهیم یک انتخابات مشارکتی را داشته باشیم، کاملا تناقض دارد.

    او در ادامه می‌گوید: اینکه مردم پول دهند و اینترنت پرسرعت بدون فیلتر را دریافت کنند حق آنها است، اما متاسفانه این موضوع نیست و مردم پول زیاد می‌دهند و اینترنت کم سرعت همراه با فیلتر دریافت می‌کنند. وقتی علاوه بر اینکه مردم باید هزینه زیادی بابت اینترنت بدهند و از آن سو هزینه فیلتر شکن هم به آنها تحمیل می‌شود، یک هزینه قابل توجهی برای آنان می‌شود و خود به خود می‌تواند حتی اینترنت را به یک حالت طبقاتی سوق دهد.

    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اگر دولت از جلوی اینترنت کنار می‌کشید و فیلتر آن را برمی‌داشت، هم مردم راضی بودند هم اپراتورها، گفت: برخی گرانی اینترنت را به گردن دولت قبل انداخته اند که لازم است در این باره یک توضیحی ارائه کنم. دولت رئیسی در حال به پایان رسیدن است اما هنوز مشکلات و ناکارآمدی‌هایشان را گردن دولت قبلی می‌اندازند که به نظرم به شدت رفتار مشمئز کننده ای است. در دو دوره دولت قبلی فقط ۱۱ درصد بر تعرفه اینترنت اضافه شد اما در همین سه سال این دولت عملا قبل از این ۳۰ درصد، ۶۰درصد قیمت اینترنت گران شده بود؛ با مدیریت بسته های اینترنتی و تغییراتی که در آنها انجام شده بود و دوم تحمیل هزینه فیلتر شکن به مردم! افزایش قیمت بدون اینکه کوچکترین کیفیتی در سرعت و فیلتر آنها رخ داده باشد. با این وضعیت تقصیر را گردن دولت قبلی انداختن بسیار خنده دار است.

    وی ادامه داد: ده برابر ۸ سال دولت گذشته اینترنت را گران کرده اند بازهم دولت روحانی را مقصر می‌دانند! این موضوع واقعا خنده دار و عجیب است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96733

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *