×

دو کمپانی خارجی توتون و تنباکوی کشور را تاراج کرده‌اند/افزایش قیمت از سال آینده

  • کد نوشته: 75906
  • ۱۴۰۰-۱۲-۱۰
  • 82 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: سال ۸۱ پای دو کمپانی بزرگ سیگارت به کشور باز شد که امروز بیش از ۷۵ درصد سهم بازار کشور را در اختیار دارد که نه تنها بازار کشور را تسخیر کرده بلکه حوزه کشت توتون و تنباکو را تاراج کرده است. به گزارش گیل و دیلم ، محمد شیخان […]

    دو کمپانی خارجی توتون و تنباکوی کشور را تاراج کرده‌اند/افزایش قیمت از سال آینده
  • مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: سال ۸۱ پای دو کمپانی بزرگ سیگارت به کشور باز شد که امروز بیش از ۷۵ درصد سهم بازار کشور را در اختیار دارد که نه تنها بازار کشور را تسخیر کرده بلکه حوزه کشت توتون و تنباکو را تاراج کرده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمد شیخان شامگاه امروز در آیین رونمایی از بسته‌های حمایتی حوزه کشاورزی شرکت دخانیات کشور که به صورت ویوئوکنفرانس برگزار شد کشاورزان و توتون‌کاران را عضو خانواده شرکت دخانیات و افتخار این شرکت دانست و گفت: در راستای مکانیزه کردن کشاورزی  و افزایش کیفیت محصولات آموزش به کشاورزان حوزه کشاورزی و ترویج باید به صورت جدی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

    وی کشاورزان و تولیدکنندگان را مهم ترین حلقه زنجیر عنوان کرد و افزود: این قشر از جامعه نیازمند حمایت و توجه ویژه دولت است.

    شیخان با بیان اینکه محصولات کشاورزی از جمله کشت توتون و تنباکو از ظرفیت صادراتی برخوردار است اظهار کرد: ارزش افزوده توتون‌های صادراتی اصلاح شده و فرصت مناسبی برای شرکت دخانیات کشور و کشاورزان ایجاد کرده است.

    وی یادآور شد: در چند سال گذشته تغییر قیمتی در توتون و تنباکو اعمال نشد اما سال آینده در سطوح مختلف قیمت‌ها افزایش می‌یابد که این افزایش قیمت به نفع کشاورز و خرید تضمینی است.

    وی کاهش خانواده کشاورز کشور از ۲۰ هزار خانواده به کمتر از ۲ هزار نفر ناشی از رفتار ناعادلانه دولت و‌ شعارهای دروغین عدالتخواهانه دولت قبلی دانست و تصریح کرد: امروز دولتی با شعار برقراری عدالت، مبارزه با ناکارآمدی و فساد روی کار آمده است و ما نیز موظفیم در راستای سیاست‌های دولت حرکت کنیم.

    وی با اشاره به اینکه با ریل‌گذاری غلط، تفکر فریبکارانه و درک قدرت دخانیات، طرح و بنگاه‌هایی وارد کشور شد افزود: سال ۸۱ پای دو کمپانی بزرگ سیگارت به کشور باز شد که امروز بیش از ۷۵ درصد سهم بازار کشور را در اختیار دارد که نه تنها بازار کشور را تسخیر کرده بلکه حوزه کشت توتون و تنباکو را تاراج کرده است.

    شیخان با اشاره به اینکه وجود این دو کمپانی بزرگ ما را از ظرفیت‌های این حوزه در کشور بی‌بهره کرده است، ظرفیت منافع آن را بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عده‌ای نیز در کشور با این شرکت و مافیای پیچیده شریک شده و اقتصاد کشور در سه حلقه ناکارآمدی، نفوذ و تحریم گرفتار کرده است.

    وی  وارد کردن توتون با قیمت گزاف  را بیانگر آلودن شدن شرکت دخانیات دانست و تاکید کرد: امروز ما در شرکت دخانیات دور هم جمع شدیم تا تحریم داخلی، نفوذ و ناکارآمدی را بشکنیم.

    وی از احداث خط تریلر و افتتاح شرکت خارجی در سال ۹۷ از سوی  دولت انتقاد کرد و گفت: این تفکر چیزی جز ذلت به همراه نداشت،  اقدام حوزه زیرساختی صنعت را برای خارجی ها فراهم کرد و کشاورزان را زیر این چرخ له کرد.

    شیخان افزود: گرچه در گذشته زیرساخت‌های تولیدی حوزه توتون و تنباکو توسعه یافته و از حجم تولید بالایی برخوردار بوده اما سهم تولید و حجم تولید کاهش داشته است.

    وی اقتدار دولت و حاکمیت را مرهون مشارکت و همراهی مردم دانست و گفت: مردمی که در دشوارترین شرایط کشور همراه و در کنار دولت بوده است دولت نیز موظف به خدمت رسانی است.

    مدیرعامل شرکت کشور با اشاره به نفوذ مافیا به کشور و خروج سرمایه‌ها از کشور تصریح کرد: در این راستا شرکت دخانیات کشور در کنار صنعت توتون و‌ تنباکو قرار گرفته و برای تحول اساسی پیمان و عزم خود را بکار می‌بندد.

    وی جنگ امروز را جنگ اقتصادی دانست و افزود: کشاورزان در صف مقدم این جنگ قرار دارند و شرکت دخانیات کشور در راستای دفاع از تولید ملی، غیرت و افتخار ملی در کنار کشاورزان است.

    وی به سیاست‌های سال ۹۲ و تزلزل و انحرافات در کشور اشاره کرد و قلمداد کردن سیگار جزو صنایع غذایی را یک خط انحرافی دانست.

    شیخان افزود: به دلیل ناکارآمدی‌ها محصولات تولیدی استاندارد، بهداشتی و باکیفیت از کشور خارج و با برندهای خارجی وارد کشور کردند و پول‌های هنگفت و وحشتناکی به جیب بردند.

    وی صنعت توتون و تنباکو را سرشار از سود و منفعت دانست و افزود: امروز روز تاریخی صنعت دخانیات کشور است و این شرکت با راه جدیدی که آغاز کرده عهد و پیمان می‌بندد در راستای تحول و شکوفایی این صنعت تلاش کند.

    وی به کشاورزان قول مساعد داد: با تمام قدرت از آنها و تولیدات و ظرفیت های بخش کشاورزی حمایت کند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=75906

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *