×

دکتر قربانی: تورم را جیب و خط فقر را سفره‌های مردم تعریف می‌کند

  • کد نوشته: 31354
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۶
  • 125 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدحسین قربانی با اشاره به نرخ ۷.۵ درصدی تورم کالا و خدمات در نقاط شهری و روستایی در گیلان و ۸.۲ درصدی تورم در کل کشور اظهار کرد: آمارهایی که از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و مرکز ملی آمار اعلام می‌شود قابل‌احترام است. وی با تاکید بر اینکه در […]

    دکتر قربانی: تورم را جیب و خط فقر را سفره‌های مردم تعریف می‌کند
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدحسین قربانی با اشاره به نرخ ۷.۵ درصدی تورم کالا و خدمات در نقاط شهری و روستایی در گیلان و ۸.۲ درصدی تورم در کل کشور اظهار کرد: آمارهایی که از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و مرکز ملی آمار اعلام می‌شود قابل‌احترام است.

    وی با تاکید بر اینکه در بیان و ارائه آمارها باید با مردم شفاف بود افزود: تورم را جیب و خط فقر را سفره‌های مردم تعریف می‌کند.

    نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ارزیابی چند قلم کالا و خدمات و تعیین نرخ تورم در کشور و استان گفت: نمی‌شود بنشینیم و بر اساس چهار قلم کالا که ممکن است از کالایی اساسی مردم نیز نباشد میزان تورم موجود در جامعه را ارزیابی کنیم.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه نوع تعیین میزان تورم به شیوه مرسوم صحیح نیست تصریح کرد: طی ماه‌های اسفند تا فروردین قیمت برخی از کالاها دو تا سه بار افزایش پیداکرده و نمی‌توان بر اساس شاخص‌های جینی تورم را برگزید.

    قربانی با تاکید بر اینکه تعیین میزان تورم باید در کف مردم دیده شود بیان کرد: سازمان‌های تعیین‌کننده باید ملاک و شاخص تعیین تورم را جیب و سفره‌های مرد بدانند و از ارائه آمارهای صرفاً اسمی بپرهیزند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31354

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *