×

رئیس امور مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان: فصل چرا در مراتع رعایت شود/ وجود ۲۴۵ هزار هکتار مرتع در گیلان

  • کد نوشته: 89408
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۸
  • 63 بازدید
  • ۰
  • رئیس امور مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر لزوم رعایت فصل چرا در مراتع، گفت: فصل بهره برداری از مراتع ییلاقی از نیمه خرداد شروع و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد. به گزارش گیل و دیلم ،شاهین علیجانپور در گفتگویی، اظهار کرد: در راستای حفظ و احیای مراتع و جنگل‌ها، حفظ مدیریت […]

    رئیس امور مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان: فصل چرا در مراتع رعایت شود/ وجود ۲۴۵ هزار هکتار مرتع در گیلان
  • رئیس امور مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر لزوم رعایت فصل چرا در مراتع، گفت: فصل بهره برداری از مراتع ییلاقی از نیمه خرداد شروع و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

    به گزارش گیل و دیلم ،شاهین علیجانپور در گفتگویی، اظهار کرد: در راستای حفظ و احیای مراتع و جنگل‌ها، حفظ مدیریت چرا در جنگل‌ها و مراتع است.

    وی با اشاره به وجود مساحت حدود ۲۴۵ هزار هکتاری مراتع گیلان، افزود: مراتع بخش اعظمی از منابع طبیعی گیلان را تشکیل داده و از اهمیت خاصی برخوردار است.

    رئیس امور مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل مرتع داران در حفظ مراتع استان، بیان کرد: فصل بهره برداری از مراتع ییلاقی از نیمه خرداد شروع می‌شود و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

    علیجانپور با تاکید بر لزوم رعایت فصل چرا در مراتع، اضافه کرد: رعایت فصل چرا منجر به ماندگاری و حفظ مراتع می‌شود.

    وی ادامه داد: رعایت فصل چرا در مرتع، ضمن حفظ مراتع، جلوگیری از سیل و فرسایش رسوب و خاک، موجب تقویت سفره‌های زیر زمینی و مرغوبیت کشاورزی می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=89408

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *