×

رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان: ختم ۳۰ درصد پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف گیلان با سازش

  • کد نوشته: 88597
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۲
  • 58 بازدید
  • ۰
  • رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان از رسیدگی بیش از ۱۰۰ درصدی به پرونده‌ها ورودی به شورا‌های حل اختلاف استان گیلان گفت: ۳۰ درصد پرونده‌های قابل سازش در سال ۱۴۰۱ با سازش مختومه شدند. به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام میرمحمدی، در تشریح اقدامات شورا‌های حل اختلاف استان گیلان در سال ۱۴۰۱ دررابطه با […]

    رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان: ختم ۳۰ درصد پرونده‌های ورودی به شورا‌های حل اختلاف گیلان با سازش
  • رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان از رسیدگی بیش از ۱۰۰ درصدی به پرونده‌ها ورودی به شورا‌های حل اختلاف استان گیلان گفت: ۳۰ درصد پرونده‌های قابل سازش در سال ۱۴۰۱ با سازش مختومه شدند.

    به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام میرمحمدی، در تشریح اقدامات شورا‌های حل اختلاف استان گیلان در سال ۱۴۰۱ دررابطه با رسیدگی به پرونده‌های ورودی به شورا‌های استان، اظهارکرد: سال گذشته با تلاش و جهاد شبانه روزی همکاران شورا‌های حل اختلاف استان ۱۹۷ هزار و ۶۳۲ فقره پرونده رسیدگی شد.

    وی با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده، ۱۹۷ هزار و ۵۵ فقره ورودی سال ۱۴۰۱ بود، افزود: یعنی نرخ رسیدگی به پروند‌ها در شورا‌های استان گیلان بیش از ۱۰۰ درصد بوده است به این دلیل که در سال گذشته علاوه بر پرونده‌های ورودی، به پرونده‌های موجود در شورا‌ها نیز رسیدگی شده که این نشان می‌دهد اعضای شورا‌های حل اختلاف استان بسیارخوب کار کرده اند.

    رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان، ادامه داد: براثر این اقدامات در حال حاضر تنها ۷ هزار و ۳۵۴ فقره پرونده در شور اهای سراسر استان گیلان موجود و درحال رسیدگی است.

    حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی با بیان اینکه نکته قابل توجه این است که وروردی پرونده در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۱۸۰ هزار فقره پرونده بوده ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: یعنی به رغم افزایش ورودی، کاهش موجودی پرونده نیز داشته ایم.

    وی با اشاره به ایجاد مصالحه در ۳۰ درصد پرونده‌های قابل سازش ورودی به شورا‌های حل اختلاف استان در سال گذشته، از زحمات مسئولان و اعضای شورا‌های حل اختلاف استان تشکر کرد.

    رئیس توسعه حل اختلاف استان گیلان، همچنین با بیان اینکه ایجاد سازش در پرونده در شورا‌های حل اختلاف به نفع طرفین دعوی است، تصریح کرد: چرا که به جای طی فرآیند طولانی و پیچیده رسیدگی در دادگاه‌ها مانند «تشکیل پرونده، صدور رای، اجرای احکام، معرفی مال و…» با ایجاد سازش در کمترین زمان و با هزینه کمتر حتی فرد زیان دیده که گذشت می‌کند به بخشی از حق خود دست خواهد یافت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88597

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *