×

رئیس سازمان چای خبر داد: افزایش ۵۷ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای

  • کد نوشته: 87160
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۱
  • 98 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای، از افزایش ۵۲ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و ۶۱ درصدی درجه دو در سال زراعی آتی خبر داد و گفت: به صورت میانگین شاهد رشد ۵۷ درصدی هستیم. به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز در گفت وگو با خبرنگاران، از افزایش میانگین ۵۷ درصدی قیمت خرید تضمینی […]

    رئیس سازمان چای خبر داد: افزایش ۵۷ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای
  • رئیس سازمان چای، از افزایش ۵۲ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک و ۶۱ درصدی درجه دو در سال زراعی آتی خبر داد و گفت: به صورت میانگین شاهد رشد ۵۷ درصدی هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز در گفت وگو با خبرنگاران، از افزایش میانگین ۵۷ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای خبر داد و اظهار کرد: براساس مصوبه شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی آینده ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان اعلام شده است.

    وی همچنین نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه دو را ۱۱ هزار و ۵۰۰ هزار تومان دانست و افزود: شاهد افزایش ۵۲ درصدی نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک و ۶۱ درصدی درجه دو هستیم که به صورت میانگین رشد ۵۷ درصدی را نشان می دهد.

    رئیس سازمان چای کشور از پرداخت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی بهای برگ سبز معادل ۹۵ درصد خبر داد و تصریح کرد: کمتر از پنج درصد مطالبات چایکاران باقی مانده که براساس وصول از سازمان برنامه و بودجه پرداخت می شود.

    جهانساز، سطح زیر کشت چای کشور را ۲۸ هزار هکتار و سطح فعال را ۲۲ هزار هکتار دانست و متذکر شد: ۶۰۰۰ هکتار باغات رهاسازی شده داریم که در بازه پنج ساله احیا خواهند شد؛ البته سال گذشته ۳۱۵ هکتار و امسال بالغ بر ۱۰۰ هکتار را مجددا احیا کردیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87160

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *