×

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد: پیش بینی برداشت ۴۰ هزار تن برگ سبز چای در چین تابستانه

  • کد نوشته: 58124
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۷
  • 107 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در چین تابستانه امسال ۴۰ هزار تن برگ سبز چای در کشور برداشت شود. به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز با اشاره به اینکه چایکاران شمالی برای برداشت تابستانه برگ  سبز چای راهی باغ هایشان شدند، گفت: پیش بینی می شود، چایکاران دراین مرحله ۴۰ هزار تن برگ سبز از […]

    رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد: پیش بینی برداشت ۴۰ هزار تن برگ سبز چای در چین تابستانه
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در چین تابستانه امسال ۴۰ هزار تن برگ سبز چای در کشور برداشت شود.

    به گزارش گیل و دیلم ،حبیب جهانساز با اشاره به اینکه چایکاران شمالی برای برداشت تابستانه برگ  سبز چای راهی باغ هایشان شدند، گفت: پیش بینی می شود، چایکاران دراین مرحله ۴۰ هزار تن برگ سبز از باغ‌هایشان برداشت کنند.

    وی افزود: چایکاران پیش از این در چین بهاره ۵۴ هزار تن برگ سبز به ارزش ۲۴۲ میلیارد تومان از باغ هایشان برداشت کردند که ۴۷ هزار و ۴۰ تن معادل ۸۷ درصد آن، درجه یک و بقیه درجه دو بود.

    رئیس سازمان چای کشور در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران، ادامه داد: با واریز ۳۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان در این مرحله، در مجموع ۱۸۴میلیارد تومان معادل ۷۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و ۵۸ میلیارد تومان باقیمانده هم به تدریج پرداخت می شود.

    جهانساز تصریح کرد: گیلان و مازندران بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد و برگ سبز چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه انجام می‌شود.

    به گزارش گیل و دیلم، ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=58124

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *