×

رئیس قوه قضائیه: عناصری که حضورشان برای آرامش جامعه مضر است،‌ نباید آزاد شوند

  • کد نوشته: 86141
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۸
  • 134 بازدید
  • ۰
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: بدون تردید عناصری که حضورشان برای امنیت و آرامش مردم و جامعه مضر است، به هیچ وجه نباید از زندان آزاد شوند و جای آنها در زندان است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز سه‌شنبه […]

    رئیس قوه قضائیه: عناصری که حضورشان برای آرامش جامعه مضر است،‌ نباید آزاد شوند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفت: بدون تردید عناصری که حضورشان برای امنیت و آرامش مردم و جامعه مضر است، به هیچ وجه نباید از زندان آزاد شوند و جای آنها در زندان است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز سه‌شنبه (۱۸ بهمن) با حضور در باغ موزه قصر از بخش‌های مختلف آن بازدید و در گردهمایی آزادگان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب استان تهران با عنوان «شاهدان تاریخ» شرکت کرد.

    رئیس دستگاه قضا طی سخنانی در این گردهمایی اظهار کرد: زندان قصر جایگاه مجاهدین و ایثارگرانی است که هم خودشان در راه به ثمر رساندن انقلاب اسلامی متحمل شکنجه‌های سنگین شدند و هم خانواده‌های آنها متحمل زجرهای فراوان شدند.

    رئیس عدلیه ضمن تبریک ایام رجبیه گفت: ماه رجب ماه غفران و استغار و ماه ریزش نعمت‌های الهی است و باید از لحظه به لحظه این ماه استفاده کنیم.

    رئیس قوه قضائیه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خطاب به آزادگان سیاسی قبل از انقلاب گفت: شما یاران اصلی و باوفای امام خمینی(ره)، انقلاب و اسلام بودید و دین خدا و امام خود را نصرت کردید و‌ به حمدالله نتیجه گرفتید.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: انقلابی که امام راحل و امت او به نتیجه رساندند، انقلابی نبود که صرفاً یک حاکم جائر را برکنار کند بلکه این انقلاب، اسلام و‌ ارزش‌های دینی را احیا کرد.

    رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، ارزش مجاهدت، استقامت، ایثار و کاربرد تقوا را به دنیا ارائه داد، عنوان کرد: امام خمینی(ره) همه فطرت‌های پاک‌ را جذب و متوجه خود کرد و بر همین اساس، دل‌های مردم گوشه و کنار دنیا نیز کم یا زیاد متوجه اسلامی شد که امام راحل آن را احیا کرده بود.

    قاضی‌القضات با بیان اینکه امام خمینی(ره) همان اسلام نابی را احیا کرد که مستکبران تلاش می‌کردند آن را تحریف کنند، گفت: مستکبران قصد داشتند اسلامی را توسعه دهند که در تضاد با منافع استکباری آنها نباشد.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: انقلابی که امام خمینی(ره) پرچم آن را برافراشت طرفدار همه انسان‌های آزاده و محروم بود و‌ به استقلال، شرافت و کرامت انسان‌ها روح جدیدی دمید و امروز وظیفه همه ماست که این‌ ارزش‌ها را حفظ کرده و‌ آنها را تعالی ببخشیم.

    مردم در ۲۲ بهمن،‌حماسه می آفرینند

    رئیس قوه قضائیه گفت: علی‌رغم همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و پاره‌ای از مشکلات که مردم با آنها مواجه هستند، خواهید دید که مردم ما در یوم‌الله ۲۲ بهمن امسال نیز مجدداً به کوری چشم دشمنان، حماسه خواهند آفرید و‌ دین خدا را نصرت می‌کنند.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با ذکر خاطراتی از شهید لاجوردی گفت: من در اوایل انقلاب شاهد بودم که شهید لاجوردی شبانه‌روز خود را صرف تربیت و‌ اصلاح زندانیان می‌کرد و‌در این راه مجاهدت‌ها به خرج می‌داد.

    رئیس عدلیه گفت: بر همین مبنا من از شما زندانیان سیاسی مسلمان و مجاهد پیش از انقلاب که در زندان‌های رژیم ستمشاهی، خود و خانواده‌هایتان زجر کشیدید کمک می‌طلبم تا ما را در قوه قضائیه برای ارتقاء و بهبود نحوه برخورد با زندانیان و خانواده‌های آنها و بازاجتماعی کردن مددجویان زندانی یاری بفرمایید.

    عناصری که حضورشان برای امنیت جامعه مضر است،آزاد نشوند

    قاضی‌القضات بیان داشت: بدون تردید عناصری که حضورشان برای امنیت و آرامش مردم و جامعه مضر است، به هیچ وجه نباید از زندان آزاد شوند و جای آنها زندان است اما آیا هر کس مرتکب جرم می‌شود باید به زندان برود؟ چنانچه فرد مورد اشاره به زندان رفت چه آسیب‌هایی به خود او و خانواده‌اش و زندگی اجتماعی‌اش در آینده تحمیل می‌شود؟

    زندانیان پیش از انقلاب در احراز توبه مجرمان به ما کمک کنند

    رئیس دستگاه قضا افزود: خداوند متعال توبه‌پذیر است لذا ما نیز در جمهوری اسلامی در این قضیه می‌خواهیم رنگ خدایی داشته باشیم؛ بر همین مبنا، شما زندانیان مجاهد پیش از انقلاب به ما کمک کنید که چگونه توبه مجرمان و محکومان زندانی را احراز کنیم و پس از آن، چگونه با چنین فردی رفتار‌ کنیم و علاوه بر این‌ها، بازگشت این مجرم توبه‌کرده به جامعه چگونه باشد که جامعه پذیرای او شود و او در زندگی اجتماعی و شغلی‌اش به واسطه سابقه کیفری دچار مشکل و‌ سختی نشود.

    رئیس عدلیه تأکید کرد: شما زندانیان سیاسی مجاهد پیش از انقلاب، برای آسیب‌شناسی مقوله زندان و زندانیان، به ما در قوه قضائیه یاری رسانید.

    پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، آزاده جانباز «سیدمحمود رضویان» از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب طی سخنانی در این مراسم با اشاره به دوران اسارت پنج ساله خود در زندان قصر به بیان خاطراتی از شکنجه‌های شکنجه‌گران رژیم ستمشاهی پرداخت.

    «جواد منصوری» از مبارزان سیاسی دوران پیش از انقلاب نیز در این مراسم طی سخنانی بر ضرورت توجه و حمایت بیش از پیش مسئولان ذی‌‌ربط از مبارزان و آزادگان سیاسی پیش از انقلاب تأکید کرد و گفت: امیدواریم ما این لیاقت را داشته باشیم که پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

    خانم «رضوانه دباغ» نیز‌ در‌ این گردهمایی به بیان خاطراتی از مبارزات مادر مبارز خود در دوران پیش از انقلاب، مرحومه مرضیه دباغ پرداخت و گفت: دشمن‌شناسی و بصیرت‌افزایی، از جمله ویژگی‌های بارز مرحومه دباغ بود.

    محمود بازرگانی نیز در این مراسم بر ضرورت تعمیق ارتباطات نسل اول انقلاب اسلامی با نسل سومی‌ها و‌ نسل چهارمی‌های انقلاب تأکید کرد.

    همچنین در این مراسم با حضور رئیس قوه قضائیه از تعدادی از آزادگان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب استان تهران تجلیل به عمل آمد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86141

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *