×

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور عنوان کرد: آغاز پرورش پاییزه تخم نوغان در ۶ استان کشور

  • کد نوشته: 81851
  • ۱۴۰۱-۰۷-۰۲
  • 125 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، به استقبال شش استان از پرورش پاییزه تخم نوغان اشاره کرد و گفت: پرورش پاییزه تخم نوغان در افزایش درآمد نوغانداران موثر است. به گزارش گیل و دیلم ، عدیل سروی، از افزایش ۸۰ درصدی تولید پیله تر ابریشم در سال جاری نسبت به سال های اخیر خبر داد و […]

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور عنوان کرد: آغاز پرورش پاییزه تخم نوغان در ۶ استان کشور
  • رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، به استقبال شش استان از پرورش پاییزه تخم نوغان اشاره کرد و گفت: پرورش پاییزه تخم نوغان در افزایش درآمد نوغانداران موثر است.

    به گزارش گیل و دیلم ، عدیل سروی، از افزایش ۸۰ درصدی تولید پیله تر ابریشم در سال جاری نسبت به سال های اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی سال های اخیر تولید ۹۸۰ تنی داشتیم که با این افزایش به عدد ۱۷۵۰ تن رسیده است.

    وی با اشاره به رکورد تولید پیله تر ابریشم در سال جاری طی ۱۴ سال گذشته، افزود: اقدام به توزیع ۱۰ هزار جعبه تخم نوغان در کشور از ابتدای سال تاکنون کردیم.

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در گفت وگوی خبری، از آغاز پرورش پاییزه تخم نوغان خبر داد و تصریح کرد: یکی از اقدامات مثبت در افزایش تولید پیله همین پرورش پاییزه تخم نوغان است که تجربه آن در سال های گذشته وجود داشت و ۲۳ سال وقفه داشتیم.

    سروی با بیان اینکه نوغانداران مجددا به سمت پرورش پاییزه کرم ابریشم رفته اند، گفت: پرورش پاییزه تخم نوغان در افزایش درآمد نوغانداران و در نهایت ارتقای تولید پیله تر ابریشم موثر است.

    وی به استقبال شش استان از پرورش پاییزه تخم نوغان اشاره کرد و متذکر شد: پرورش بهاره کرم ابریشم در همه استان های انجام می شود، اما استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و زنجان آماده پرورش پاییزه تخم نوغان هستند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=81851

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *