×

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:
روحانی حتما با دلیل و مدرک رد صلاحیت شده است

  • کد نوشته: 97931
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۰
  • 73 بازدید
  • ۰
  • غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ارسال لایحه حجاب و عفاف ربطی به انتخابات ندارد و ما وظیفه شرعی خود را انجام خواهیم داد. بررسی لایحه حجاب و عفاف انجام شده است و به هیات رئیسه مجلس فرستادیم تا آن‌ها به شورای نگهبان ارسال کنند و تا زمانی که تائید شود و اگر ایرادی باشد ما کار خود را انجام خواهیم داد....
    روحانی حتما با دلیل و مدرک رد صلاحیت شده است
  • به گزارش گیل و دیلم ، موسی غضنفرآبادی روز گذشته در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس خطاب به قالیباف گفت: کار‌هایی در مجلس اتفاق می‌افتد که لازم است گلایه مندی خودمان را اعلام کنیم؛ ۲ نامه توسط معاون قوانین مجلس منتشر شده که در آن قید شده که تخلف کمیسیون قضائی و حقوقی محرز شده و این اقدام بی سابقه‌ای است. مشخص نیست با چه انگیزه‌ای موضوعات تخصصی منتشر می‌شود آیا می‌خواهند بگویند که دکتر قالیباف پیگیر لایحه عفاف و حجاب بود، اما کمیسیون قضائی و حقوقی نسبت به این امر بی توجهی کرده، اما اینگونه نیست، شما و کمیسیون قضائی پیگیری‌های لازم را انجام دادید و نیازی به توضیحات نیست.

    وی ادامه داد: تصور برخی این است که مجلس نمی‌خواهد قبل از انتخابات قانون عفاف و حجاب را عملیاتی کند؛ در حالی که اینگونه نیست و ما از انتشار نامه‌های مذکور گله مندیم.

    در این خصوص گفت: ارسال لایحه حجاب و عفاف ربطی به انتخابات ندارد و ما وظیفه شرعی خود را انجام خواهیم داد. بررسی لایحه حجاب و عفاف انجام شده است و به هیات رئیسه مجلس فرستادیم تا آن‌ها به شورای نگهبان ارسال کنند و تا زمانی که تائید شود و اگر ایرادی باشد ما کار خود را انجام خواهیم داد.

    غضنفرآبادی در مورد ایرادات اساسی در لایحه حجاب و عفاف، گفت: گاهی اوقات مواردی که ذکر می‌شود متأسفانه انعکاس خبری خوبی ندارد؛ چرا که بعضی از اشکالات واجد نگاه‌های شرعی است. شورای نگهبان ایراد اصل ۷۵ را نسبت به این لایحه گرفته بود. از همین رو، ان شاءالله دولت هم بار مالی لایحه را قبول کند و بپذیرد. بقیه ایرادات هم موضوعات تخصصی، قانونی و شرعی بود.

    وی در بخش دیگری از این گفت و گو در واکنش به بیانیه اصلاحات در خصوص انتخابات افزود: در منطقه ما اصلاح طلبان در انتخابات حضور پیدا می‌کنند و گوش به حرف چند نفر نمی‌دهند.

    رئیس کمیسیون قضایی مجلس در خصوص رد صلاحیت حسن روحانی، گفت: این موضوع را تنها شنیدم. او حتما با دلیل و مدرک رد صلاحیت شده است. شورای نگهبان سیاسی کاری نمی‌کند، بلکه بر اساس مستنداتی که وجود دارد اظهارنظر می‌کند

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97931

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *