×

روزنامه جمهوری اسلامی: «معاشقه سیاسی» با طالبان شایسته جمهوری اسلامی نیست

  • کد نوشته: 86970
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۵
  • 57 بازدید
  • ۰
  • متاسفانه سیاست خارجی ما اکنون به ضعیف‌ترین و خطرناک‌ترین مرحله خود در ۴۴ سال اخیر رسیده است. این وضعیت بهیچ وجه شایسته نظام جمهوری اسلامی و ملت مسلمان و انقلابی ایران نیست. منافع ملی کشور ایجاب می‌کند این سیاست به صورت بنیانی مورد تجدید قرار گیرد و سیاستی پایه‌ریزی شود که در خور شان ملت […]

    روزنامه جمهوری اسلامی: «معاشقه سیاسی» با طالبان شایسته جمهوری اسلامی نیست
  • متاسفانه سیاست خارجی ما اکنون به ضعیف‌ترین و خطرناک‌ترین مرحله خود در ۴۴ سال اخیر رسیده است. این وضعیت بهیچ وجه شایسته نظام جمهوری اسلامی و ملت مسلمان و انقلابی ایران نیست. منافع ملی کشور ایجاب می‌کند این سیاست به صورت بنیانی مورد تجدید قرار گیرد و سیاستی پایه‌ریزی شود که در خور شان ملت مقتدر، مسلمان و انقلابی ایران باشد.

    به گزارش گیل و دیلم ، روزنامه جمهوری اسلامی از تحویل سفارت افغانستان در ایران به طالبان انتقاد کرده و آن را «معاشقه سیاسی» با طالبان خوانده که شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.

    این روزنامه نوشت: معاشقه سیاسی با طالبان، سرانجام برای جمهوری اسلامی ایران دردسرآفرین شد. ماجرای تحویل دادن سفارت افغانستان در تهران به طالبان، اقدامی خارج از قواعد دیپلماتیک بود که توجیهات وزارت امور خارجه کشورمان نتوانست بر آن سرپوش بگذارد.

    طبیعی بود که بعد از استقرار حکومت خودخوانده طالبان در کابل، پاکستان با آن همکاری کند و سفارت افغانستان را در اختیار نمایندگان طالبان قرار دهد. باقی می‌مانند دو کشور چین و روسیه که قبل از ایران سفارتخانه‌های افغانستان در پکن و مسکو را در اختیار نمایندگان طالبان قرار دادند و اکنون وزارتخارجه کشورمان مرتکب همین اقدام شده، معنایش اینست که به این دو کشور اقتدا کرده است.

    متاسفانه سیاست خارجی ما اکنون به ضعیف‌ترین و خطرناک‌ترین مرحله خود در ۴۴ سال اخیر رسیده است. این وضعیت بهیچوجه شایسته نظام جمهوری اسلامی و ملت مسلمان و انقلابی ایران نیست. منافع ملی کشور ایجاب می‌کند این سیاست به صورت بنیانی مورد تجدید قرار گیرد و سیاستی پایه‌ریزی شود که در خور شان ملت مقتدر، مسلمان و انقلابی ایران باشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86970

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *